۰ نفر

توضیح جدید وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 534773
توضیح جدید وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: همین الان غالب کشورها فعالیت مدارس خودشان را آغاز کرده‌اند. فعال شدن مدارس بسیار ضروری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش افزود: تعهدی که ایجاد شده این است که معلمان توسط وزارت بهداشت در مرداد ماه واکسینه شوند و قطعاً با این کار احتمال بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش می‌یابد. برای افراد زیر ۱۸ سال در دنیا هنوز واکسن توصیه نشده است که اگر این نظر تغییر کند برای آن هم برنامه خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: همین الان غالب کشورها فعالیت مدارس خودشان را آغاز کرده‌اند. فعال شدن مدارس بسیار ضروری است و توصیه در دنیا این است که به خاطر سلامتی روانی دانش آموزان و امکان بروز مشکلات عدیده دیگر، مدارس باید باز شود. البته این امر حتماً با رعایت همه مقرارت لازم از سوی مقامات بهداشتی است.

حاجی میرزایی درباره برخورد با تجمعات دانش آموزان، گفت: به مدیران گفتم دانش آموزان برای‌شان سوال پیش آمده باید پاسخ دهید که این کار هم انجام شده است، در یک الی دو مورد اشتباهی از سوی برخی عوامل انتظامی و دخالت‌شان صورت گرفته بود که آن هم رفع شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درخواست‌های برخی مدارس از اولیاء در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار کرد: ما سامانه ایجاد کردیم و سال گذشته با تعدادی مدارس که این تخلف را داشتند برخورد کردیم و امسال هم همین امر برقرار است.