۰ نفر

یک مقام قضایی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش برای ممنوعیت ثبت سکه به عنوان مهریه

۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 533384
ضرورت تلاش برای ممنوعیت ثبت سکه به عنوان مهریه

رییس مجتمع قضایی خانواده دادگستری کل استان کرمان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت عدم ثبت سکه تمام بهارآزادی به عنوان مهریه احساس می شود و بایستی مسئولین امر به فکر راهکار مناسب قانونی و فرهنگ سازی در جهت حل این معضل باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام"محمد شفیعی" در تشریح این خبر افزود: ضرورت ممنوعیت ثبت سکه بهار آزادی به عنوان مهریه با توجه به وضعیت نابه هنجار اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت سکه و طلا و بلاتکلیفی زوج های مدیون، امری کاملا منطقی و غیرقابل خدشه است.

وی ادامه داد: نه در گذشته و نه در زمان حال، سکه به عنوان وجه رایج تلقی نمی شود و پایه مبادلات ارزی و بین المللی نیز به شمار نمی رود و جامعه با یک امر کاملا تشریفاتی و ناخواسته با یک فرهنگ غلط و بی پایه و اساس آن را به عنوان مهریه مطمئن و دارای ارزش پذیرفته و اصرار بر ادامه این روند غلط و چالش برانگیز داشته و دارد.

شفیعی یادآور شد: چند سال قبل بنده پیشنهاد ممنوعیت ثبت سکه تمام بهار آزادای  به عنوان مهریه را مطرح نمودم که هر چند موافق و مخالفانی برای این نظریه مطرح شد ولی نقاط قوت این موضوع بیش از نقاط منفی آن است.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین امر از جمله نمایندگان مجلس در قالب یک طرح این موضوع پیشنهادی را به صحن مجلس بیاورند و با الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی و اصلاح ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده ثبت سکه بهار آزادی را به عنوان مهریه ممنوع کنند، در آینده تاثیر آن را هم در بخش قضایی و روند رسیدگی، جلوگیری از بازداشت محکومین مهریه، کاهش ورودی پرونده های اعسار و تعدیل و در نتیجه حاکم شدن آرامش در بخش عمده ای از خانواده ها و هم تاثیر مثبت آن را در سطح اقتصاد کلان وهم در سطح اقتصاد خرد در جامعه شاهد خواهیم بود.