۰ نفر

نکات مهم خرید هدیه را بشناسید

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبر: 533043
نکات مهم خرید هدیه را بشناسید

آیا تا حالا به این فکر کرده‌اید که چطور می شود بهترین انتخاب هدیه را داشت؟ اگر در فکر خرید کادو برای دوست صمیمی خود هستید، تردید و دودلی را کنار بگذارید و بهترین کادوی ممکن را تهیه کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، کلید خرید هدیه مناسب این است که هدیه‌ شما تا حد امکان شخصی‌سازی‌شده جهت فرد موردنظر و مطابق سلایق او باشد تا احساس خاص بودن را به شخص القا کند.

آیا تا حالا به این فکر کرده‌اید که چطور می شود بهترین انتخاب هدیه را داشت؟ چطور باید بدانیم بهترین هدیه‌ها کدامند؟ چطور باید سعی کنیم با توجه به شخصیت طرف مقابل بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ چطور می‌توانیم با بودجه موجود بهترین خرید را انجام دهیم؟ بهترین فروشگاه‌های کادویی برای خرید هدیه کجاست؟

اگر در فکر خرید کادو برای دوست صمیمی خود هستید، تردید و دودلی را کنار بگذارید و بهترین کادوی ممکن را تهیه کنید.

قبل از خرید کادو، بودجه آن را تعیین کنید 

باید از قبل، یک بودجه مشخص برای آن تعیین کنید. سپس تلاش کنید بهترین گزینه‌ای که با جیبتان سازگار است، انتخاب کنید.

برای چه مناسبتی قصد هدیه‌گرفتن دارید؟

تولد یا سالگرد ازدواج، روز مادر، روز معلم و غیره، هر کدام هدیه‌ آن متفاوت است.

او چه چیزی دوست دارد؟

به‌ این فکر کنید که‌ دوست شما به چه چیزی علاقه‌دارد. آیا او به خواننده خاصی علاقه‌دارد، به طوری که پوسترهایش را به‌ اتاق خود زده و هر روز آهنگ های او را گوش می‌کند؟ در این صورت شما می‌توانید برای او بلیط کنسرت همان خواننده را بخرید.

اگر او عاشق غذا‌های چینی است، می‌توانید شب تولدش از رستوران مورد علاقه‌ او، یک بشقاب سوشی سفارش دهید و برای او بفرستید. در این صورت مطمئن خواهید بود که‌ او از هدیه‌ خود خوشحال و راضی است.

بهترین فروشگاه‌های کادویی جهت خرید هدیه

جهت صرفه‌جویی در وقت و پیش رو داشتن گزینه‌های بیش‌تر انتخاب کادو، یکی از بهترین راه‌ها خرید اینترنتی و استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی است.

شما می‌توانید هدایای مختلف مانند زیورآلات، لوازم آرایشی، لوازم دیجیتالی، انواع گجت‌ها و گیفت کارت‌ها، لوازم ورزشی و انواع کارت هدیه با مبلغ مشخص و طرح دلخواه را برای مناسبت‌های مختلف از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تهیه کنید.

رنگ مورد علاقه فرد موردنظر

رنگ مورد علاقه فرد موردنظر تا حدود زیادی می‌تواند شما را در انتخاب هدیه کمک کند. همچنین می‌توانید درباره روانشناسی رنگ‌ها نیز مطالعه کنید.

هدیه مناسب جهت هر سن

افراد جوان ممکن است هدیه‌های مدرن فانتزی، لباس‌های خاص، گجت‌های تکنولوژیک، کارت‌های هدیه و گیفت کارت‌ها را ترجیح دهند. بزرگسالان نیز به قطعات دکوراتیو یا وسایل کاربردی علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

او چه چیزی احتیاج دارد

حتما هنگام خرید هدیه به این فکر کرده‌اید که دوست شما چه چیزی نیاز دارد، اما در نهایت به این نتیجه رسیده‌اید که او همه چیز دارد. این غیر ممکن است! بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. چیز‌های زیادی ست که می‌تواند به بهبود زندگی او کمک کند.

شما می‌توانید حتی از اطرافیان او کمک بگیرید و هدیه‌ای بخرید که برای او کارایی داشته باشد. به عنوان مثال او یک نقاش است و عادت دارد روی زمین نقاشی بکشد، اما اگر شما یک سه پایه نقاشی برایش بخرید، مطمئنا راحت‌تر نقاشی خواهد کشید.

خودتان وارد عمل شوید

اگر هنری دارید که می‌تواند به شما کمک کند، شما می‌توانید خودتان برای درست کردن هدیه‌ دست به کار شوید. به عنوان مثال، اگر نقاش خوبی هستید، یک تابلوی نقاشی برای او بکشید یا اگر بافتنی می‌کنید، می‌توانید برای او یک شال گردن ببافید. این هدیه، از آن‌جا که هنر دست شما است، مطمئنا ارزش بیشتری برای دوست شما خواهد داشت.

به سلایق و علایق توجه کنید

هنگام خرید هدیه برای دیگران، شما نباید سلیقه خودتان را دخیل کنید. آن‌چه اهمیت دارد، سلیقه طرف مقابل شما است. به عنوان مثا،ل ممکن است شما عاشق رنگ‌های پاستلی باشید، اما دوست شما رنگ‌های خنثی را ترجیح دهد. در این صورت شما باید هدیه‌ای که می‌خرید، به رنگ‌های خنثی انتخاب کنید، حتی اگر به‌دل شما خیلی نمی‌نشیند.

مثلاً اگر او اهل کتاب خواندن نیست، خرید کتاب برای هدیه تولد انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر نمی‌رسد. به خاطر داشته باشید هدیه شما هرچه خاص‌تر باشد یا به طریقی به شکل سفارشی تهیه‌ شده باشد، برای فرد دریافت‌کننده، ارزش بیشتری خواهد داشت.

ممکن است فردی را چند سال از نزدیک ندیده باشید و بخواهید بدون این‌که یک کادو اشتباهی خریداری کنید، کادو تولد مناسب و شایسته‌ای تهیه کنید. در این شرایط می‌تواند به ردپا‌ها و سرنخ‌هایی که افراد از علایق خود در شبکه‌های اجتماعی بروز می‌دهند، توجه کافی داشته باشید تا بتوانید تا حدود زیادی متوجه علایق او بشوید.

هدیه‌های تجربه‌ای، ایده خوبی هستند

هدیه تجربه‌ای، نوعی از هدیه‌دادن است که‌ در آن یک جسم یا وسیله فیزیکی نظیر اشیای دکوری یا عطر و غیره، هدیه داده نمی‌شود؛ بلکه هدیه به شکل یک تجربه دلپذیر نظیر صرف شام در یک رستوران ارائه می‌شود.

چیز‌هایی که هرگز برای خود نمی‌خریم

برخی اشیاء و وسایل هستند که به‌ آن‌ها واقعاً علاقه‌داریم، اما هیچ‌وقت برای خود نمی‌خریم. در این حالت هرچند خودمان حاضر به پرداخت بهای آن‌ها نبودیم، اما اگر کسی آن را برای ما تهیه کند، بسیار خوشحال می‌شویم. (به ذهن خود مرور کنید تا مواردی از این دست را بیابید.)

خرید هدیه ارزان و کاربردی

اگر فقط از پس تهیه هدیه‌ای کوچک و ارزان برمی‌آیید، دست‌کم بهتر است که آن هدیه چیزی زیبا یا کاربردی باشد. یعنی بتواند مشکل یا نیازی از شخص دریافت‌کننده را به خوبی برطرف کند.

کمک برای رسیدن به خواسته‌های مادی

اگر کسی درصدد خرید وسیله، تجربه‌ای خاص و غیره است، شما می‌توانید با تقدیم مقداری پول نقد به‌عنوان هدیه تولد، کمکی به‌ او در مسیر رسیدن به خواسته‌های او کرده باشید. هر فردی، خواسته‌هایی مادی دارد که با پول نقد قابل‌دستیابی است و شما می‌توانید بخشی از آن را متقبل شوید. جهت زیبا جلوه‌دادن، می‌توان آن را در قالب کارت هدیه تقدیم کرد.

به خودتان رجوع کنید!

گاهی بد نیست فرایند را برعکس طی کنید. از خود بپرسید که‌ دریافت چه هدیه‌ای به شما معنای عشق و علاقه واقعی یا حس مورد قدردانی قرار گرفتن می‌دهد. سپس، بنا بر احساسی که مایل هستید با هدیه تولدتان منتقل کنید (خواه تأثیرگذاری عاطفی یا حتی خنداندن شخص و غیره) یکی از هدیه‌های جالبی که به ذهن شما می‌رسد، انتخاب کنید.

چند پیشنهاد

در پایان، چند پیشنهاد با قیمت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند ذهن شما را جهت انتخاب یک کادو مناسب آماده کنند!

هدیه نقدی، لوازم ورزشی، ست کادویی خودکار و خودنویس، لوازم آرایش، کتاب، گل، دکوراتیو، عطر، اکسسوری، لوازم جانبی کمپ و کوهنوردی، سفر، کنسرت، تفریحات، دعوت به شام و غیره.