۰ نفر

سرنوشت خود را به دست شیاد‌ها نسپارید؛

رمال، هم حال هم مال تو را می گیرد!

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۶:۰۵
کد خبر: 532275
رمال، هم حال هم مال تو را می گیرد!

فالگیری و رمالی، پدیده‌ای است که امروز هم به‌رغم رشد و توسعه تکنولوژی بی‌شمار باز هم وجود داشته و مشتریان بسیاری را برای خود به همراه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جوان،   از آنجا که افراد برای حل مشکلات خود به دنبال ساده‌ترین و آسان‌ترین راهکار‌ها هستند و تصورشان این است که با مراجعه به رمال و فالگیر مشکل خود را حل می‌کنند. اما در واقع ناآگاهند که از چاله خود را به چاه می‌اندازند. منظور از فال، فال حافظ که هرسال یلدا می‌گیریم نیست، منظور فال شنیدن و باور کردن گفته‌های کسانی است که نه تنها جنبه حقیقی ندارد بلکه برای زندگی انسان مضر هم واقع می‌شود.

فالگیری و رمالی، پدیده‌ای است که امروز هم به‌رغم رشد و توسعه تکنولوژی بی‌شمار باز هم وجود داشته و مشتریان بسیاری را برای خود به همراه دارد. از آنجا که افراد برای حل مشکلات خود به دنبال ساده‌ترین و آسان‌ترین راهکارها هستند و تصورشان این است که با مراجعه به رمال و فالگیر مشکل خود را حل می‌کنند‌. اما در واقع ناآگاهند که از چاله خود را به چاه می‌اندازند. منظور از فال، فال حافظ که هرسال یلدا می‌گیریم نیست، منظور فال شنیدن و باور کردن گفته‌های کسانی است که نه تنها جنبه حقیقی ندارد بلکه برای زندگی انسان مضر هم واقع می‌شود.

حلال مشکلات یا مشکل ساز؟

رمالی و فالگیری و جهل و خرافات در همه جوامع وجود داشته و هیچ جای دنیا مستثنی از این قضیه نیست. هر چه گرفتاری‌های اجتماعی و اقتصادی و معضلات در جوامع گسترش می‌یابد تعداد مراجعین به این افراد هم افزایش پیدا می‌کند.

باید افزود که‌ کمبودها و مشکلات عاطفی و اجتماعی هم از عوامل مهم و مؤثر در خصوص مراجعه افراد به سمت فالگیری و رمالی به شمار می‌رود.

فالگیرها نه تنها حلال مشکل نیستند بلکه مشکل ساز خواهند بود. کار و فعالیت رمال و فالگیر با حیله و تقلب جلو رفتن و استفاده از انواع ترفندهای دروغین برای کسب درآمد نامشروع است. بله همانطور که پیداست امروزه اکثر فالگیرها با چندین پرسش و پاسخ از شما به اطلاعات کافی‌ای از شخصیت درونی شما دست می‌یابند و بر مبنای همان، مراجعین خود را فریب می‌دهند و با بال و پر دادن به موضوعات و‌ اسامی، مراجع را بی‌خودی امیدوار یا اشتباهاً ناامید می‌کنند.

آدم‌های ضعیف، قربانی فالگیرها

اکثریت حتماً یک بار هم که شده به اجبار یا حتی از روی سرگرمی راجع به فال شنیده‌اند یا شاید در شرایطی که برایشان فال بگیرند قرار گرفته‌اند.

افراد تحصیلکرده و صاحب دانش به سرعت با کمی دقت به ریاکاری آنان پی‌ می‌برند، به همین دلیل طعمه اصلی این گرگ‌ها معمولاً دخترهای جوان به‌خصوص در قشرهای ضعیف و گرفتار است.

از زمان‌های دور و خیلی قدیم گوش‌ها جملات زیادی مانند، طلسم و سحر و جادو و... به خود شنیده‌اند و همیشه افراد ضعیف متأثر و تسلیم بوده‌اند. چراکه هیچ وقت افراد مسئولیت‌پذیر، نواقص و کمبود‌های زندگی خویش را گردن عوامل بیرونی (آدم‌ها، شانس، قسمت) نمی‌اندازند و‌ مرتباً به دنبال برطرف کردن ضعف‌های خود هستند.

فالت بگیرم!... جمله‌ای آشنا

جمله «فالت بگیرم»را از فالگیرهای نزدیک بازار یا ایستاده در کنار خیابان می‌شنویم، و اغلب آنان را با جمله «فال ما رو خدا گرفته» مواجه می‌کنیم. اما در گوشه گوشه جامعه افرادی به عنوان فالگیر نشسته‌اند که گاهی با جملات خیلی شیوا و تأثیر‌گذار مردم را فریب می‌دهند. مشکل اینجاست که برخی شهروندان به منظور یکبار سرگرمی و امتحان فال نمی‌گیرند، بلکه برخی به گونه‌ای عجیب و غریب درگیر این راه شده و‌ علاوه بر خود، دیگران را هم درگیر می‌کنند و به فال و فال گرفتن وابسته می‌شوند. به‌ طوری که شاید هفته‌ای یکبار با آنها تماس تلفنی برقرار می‌کنند و با انجام اعمالی که رمال می‌گوید موجب گزند و آسیب می‌شوند و اگر به آنها خرده بگیری و بگویی «پولت رو هدر نده و برو سراغ روانشناس و متخصصی که بتونه مشکلت رو‌حل کنه» با عصبانیت و تعصب زیادی روبه‌رو خواهی شد.

زندگی‌تان را به خطر می‌اندازند

شاید تعجب‌آور نباشد که گرفتن یک فال قهوه ساده تلفنی قیمتی ناچیز داشته باشد. اما مبالغ به همین اعداد محدود نمی‌شود و از آنجا که در بساط رمالان همه چیز پیدا می‌شود از پیشگویی آینده گرفته تا وعده برای بستن زبان دیگران، رساندن عاشق به معشوق، طلسم و جادوی بدخواهان، موفقیت در کنکور، پیدا کردن نشانی دزدان و سارقان، درمان نازایی و بیماری‌های لاعلاج و... در آگهی‌ها و تبلیغات رمالان و جادوگران دیده و‌ شنیده می‌شود. گذشته از اینها برخی از رمال‌ها ادعای اجنه بینی داشته و اظهار به موکل داشتن می‌کنند و مراجعین گاهی برای زندگی خود و گاهی برای دیگران دعا می‌گیرند ‌یا به قول خودشان سحر باطل می‌کنند، اما غافلند کسی که به ظاهر خیرخواه شماست تا در بستن زبان دیگران یا عاشق کردن کسی که آدم زندگی شما نیست به شما کمک کند، در اصل بدون حضور آن فرد در حال بدی کردن به وی است. واقعاً چگونه می‌شود اطمینان کرد به این اشخاص که برای درآمدزایی و به ظاهر راضی نگهداشتن مراجع، زندگی دیگری را به خطر می‌اندازند. فالگیر‌ها کاش تنها شبیه اسمشان فالت را می‌گرفتند. اما فالگیر، فال که نه، وقتت، مالت، جانت را می‌گیرد.

یک بد نکند که با خودش صد نرسد

واقعیت امر این است که انسان برای حل مشکلاتش باید اول از پروردگار خویش کمک بخواهد و دوم از کسی که دانش و تجربه لازم‌ در مهارت‌های زندگی را داشته باشد.

با کمی دقت می‌توان به این مسئله پی‌برد که وقتی هیچ فالگیری خودش دارای زندگی خوبی نیست چگونه می‌توان توقع داشت که بتواند از راه‌های غیر اخلاقی زندگی خوبی برای دیگران درست کند؟! درست است که عمل آنها پوچ است اما نیت و هدف آنها و ‌به تفاسیری انرژی آنها مضر و بسیار خطرناک است و‌ چه بسا باید از این افراد سمی حذر کرد. باید از این افراد دوری گزیده و برای حل مشکلات خود به منابع کتاب‌ها و متخصص در زمینه مورد نظر رجوع کنید.

چه خوش گفت خیام نیشابوری: بدخواه کسان هیچ به مقصد نرسد/ یک بد نکند که با خودش صد نرسد/ من نیک تو خواهم و تو خواهی بد من/ تو نیک نبینی و به من بد نرسد