۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تشریح کرد؛

افزایش گرما در کشور و هشدار رشد مصرف برق

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 532167
افزایش گرما در کشور و هشدار رشد مصرف برق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده جوی پایدار همراه با افزایش دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود، ماندگاری هوای گرم به ویژه در نیمه جنوبی کشور تا اواخر هفته ادامه دارد و سبب افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان،‌ در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در 5 روز آینده جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ماندگاری هوای گرم در کشور به ویژه در نیمه جنوبی کشور تا اواخر هفته ادامه دارد و سبب افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر امروز و همچنین فردا با شمالی شدن جریانات روی خزر در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و خراسان‌شمالی کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما همراه با بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در شرق کشور خصوصاً زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و این شرایط از دوشنبه 10 خرداد تا پنج‌شنبه 13 خرداد در استان خوزستان حاکم است.

وی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری وزش باد شدید در برخی ساعات در شمال‌غرب کشور و دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ از بعدازظهر دوشنبه تا روز پنج‌شنبه ‌در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر و مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق دریای عمان و در استان سیستان و بلوچستان‌، در سواحل، افزایش ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر و دور از ساحل تا دو متر پیش‌بینی می‌شود، در این راستا ‌احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 25 درجه خواهد بود.

وی ادامه داد:‌روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.