۰ نفر

کرونا و تحول در بسته بندی

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبر: 530169
کرونا و تحول در بسته بندی

شاید کرونا و بسته بندی در نگاه نخست چندان مرتبط به نظر نرسند. اما اگر اندکی در عادات خرید خود دقت کنید درمی‌یابید که برخی عادت‌های خرید شما نسبت به پیش از کرونا تغییر کرده‌اند.

بیایید تغییر عادت‌هایی که بیشتر به چشم می‌آیند را با هم مرور کنیم:

10

  • گشتن در وبسایت های فروش آنلاین بجای مراکز خرید؛

برخورد ما با بسته بندی کالا تغییر کرده است. اگر قبلن ساعت‌ها در مراکز خرید و فروشگاه‌ها می‌چرخیدیم تا کالای مورد نظر خود را بیابیم؛ حالا همین زمان را در وبسایت‌های فروش آنلاین صرف یافتن کالای مورد نیاز خود می‌کنیم.

11

 

  • تماشای بسته بندی کالا در وبسایت های فروش آنلاین بجای لمس کردن آن در شلف فروشگاه؛

حالا دیگر عادت کرده‌ایم بجای برداشتن بسته بندی کالا در از روی قفسه و بررسی اطلاعات روی آن. تصویر بسته بندی را از زوایای مختلف در وبسایت فروش آنلاین تماشا کنیم و اطلاعات موردنیاز را نه از روی بسته بلکه از مطالبی که در سایت درباره آن نوشته شده است بدست آوریم. فرق نمی‌کند بسته بندی مواد غذایی باشد یا بسته بندی آرایشی و بهداشتی، یا هر نوع بسته بندی دیگری. به هر حال ترجیح می‌دهیم بجای برداشتن آن از قفسه، با کلیک موس آن را بررسی نماییم.

12

 

  • سفارش غذای بیرون بر به صورت آنلاین بجای صرف غذا در رستوران؛

شاید تا چندی پیش بسته بندی غذا چندان برای رستوران‌ها مهم نبود. بویژه رستوران‌های کوچک یا آنها که زنجیره‌ای نبودند تمایلی به سفارش جعبه غذای بیرون بر به صورت اختصاصی نداشتند. زیرا بیشتر مشتریان آنها برای صرف غذا به رستوران مراجعه می‌کردند تا هم غذایی بخورند، و هم حال و هوایی عوض کنند.

اما حالا اوضاع تغییر کرده است و غذای بیرون بر سهم بیشتری از درآمد رستوران را به خود اختصاص داده است. مشتریان نیز بیش از پیش به رعایت بهداشت در سرو غذای بیرون بر حساس شده‌اند. از طرف دیگر رستوران‌هایی که به واسطه کیفیت غذا، زیبایی معماری داخلی، و برخورد خوب کارکنان، مشتریان خود را حفظ و افزایش می‌داده‌اند. حالا مسیر حفظ و افزایش مشتری را در ارائه غذای با کیفیت، ارسال بموقع غذا، و بسته بندی غذا به صورتی که آن را گرم و سالم به دست مشتری برساند یافته اند.

حتی برخی رستوران‌ها تلاش کرده‌اند با استفاده از جعبه غذای بیرون بر با طراحی استراکچر و طراحی گرافیک اختصاصی، فضایی را که دیگر مشتری نمی‌تواند در رستوران تجربه کند را با یک جعبه باکیفیت با طراحی زیبا به خانه او ببرند.

سوال این است که آیا با برداشته شدن سایه کرونا از سر بشر، همه چیز به روال گذشته باز می‌گردد؟

ما انسان‌ها عادت داریم به عادت کردن، بنابر این شرایط موجود در تغییر بخشی از سبک زندگی بشر مؤثر خواهد بود.

ممکن است در آینده با عادی شدن شرایط، مراجعه حضوری به رستوران و فست فود و کافی شاپ افزایش یابد. اما استفاده از بسته بندی رستوران، بسته بندی فست فود و بسته بندی کافی شاپ چندان کاهش نخواهد یافت.

همچنین احتمالن در آینده با مراکز خریدی روبرو خواهیم شد که بیشتر امکانات رفاهی و تفریحی نظیر پارکینگ و شهربازی و سینما و رستوران دارند تا فروشگاه. به عبارتی خرید غیر حضوری و آنلاین بویژه درباره کالاهایی که نیاز به بررسی از نزدیک ندارند؛ به قوت خود باقی خواهد ماند.