۰ نفر

در دانشگاه های کره‌جنوبی رخ داد؛

شکایت دانشجویان از شهریه‌ های بالای آموزش آنلاین

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۰۷
کد خبر: 530034
شکایت دانشجویان از شهریه‌ های بالای آموزش آنلاین

عده‌ی زیادی از دانشجویان کره جنوبی نسبت به مبالغ بالای شهریه‌های دوره‌های آنلاین شکایت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا ویروس در جهان، دانشجویان دانشگاه‌های کره جنوبی، علاوه بر مبارزه با این ویروس، به نوعی با دانشگاه‌های خود نیز مبارزه می‌کنند.

این درگیری در ماه جاری وارد مرحله جدیدی شده و دادگاه منطقه‌ای سئول اولین جلسه دادخواست شکایت با نزدیک به ۳ هزار دانشجو را برگزار کرده است.

یک انجمن دانشجویی در سئول پایتخت کره جنوبی خواستار بازپرداخت شهریه به دانشجویان شد و از دادگاه درخواست کرد به نفع دانشجویان رای دهد.

این درحالی است که این انجمن گفت چرا دانشگاه‌ها با تاخیر در انتقال اسناد و مدارک، نتیجه دادرسی را به تعویق می‌اندازند.

به گفته این انجمن تاکنون حدود ۱۱۰ دانشجو شاکی بر اثر فشار دانشگاهایشان از شکایت خود کناره‌گیری کرده‌اند. هم‌اکنون درکل ۲هزار و ۷۴۴ دانشجو به دادگاه شکایت کرده‌اند.

بحران جهانی شیوع کرونا باعث ایجاد اختلال اساسی در نحوه ارائه کلاس‌های موسسات آموزش عالی در سراسر جهان شد.

با تعطیلی دانشگاه‌ها و ارائه آموزش مجازی نیز، دانشجویان کره جنوبی شکایت‌های زیادی داشتنند مبنی بر اینکه آموزش آنلاین ارزش چندانی ندارد.

گفته شده هنوز هم بسیاری از دانشگاه‌های کره جنوبی ازسخنرانی‌های حضوری استفاده می‌کنند حتی با وجود اینکه کلاس‌های آنها آنلاین است. این در حالی است که دیگر کشورهای دنیا در ارائه سخنرانی‌ها نیز از امکنات جدید آموزشی استفاده می‌کنند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی، حدود نیمی از کلاس‌های ارائه شده در این کشور، به صورت سخنرانی‌های از قبل ضبط شده، هستند.

همچنین، فقط ۲۴.۸ درصد کلاس‌های آنلاین به صورت کلاس‌های تعاملی برگزار می‌شود.