۰ نفر

همه چیز درباره ثبت شرکت

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳
کد خبر: 529869
همه چیز درباره ثبت شرکت

هنگامی که چند نفر تحت عنوان شریک تصمیم به شروع کار اقتصادی می گیرند ، برای بهرمند شدن از مزایایی نظیر شرکت در مناقصات سازمان های دولتی ، باید به عنوان یک شخص حقوقی خود را معرفی کنند.

همچنین می توانند از تسهیلاتی که بانک ها برای شرکت های ثبت شده در سازمان ثبت در نظر می گیرد نیز استفاده کنند.

درصورت ضرر و زیان شرکت ، صرفا سهام شرکا در شرکت به طلبکاران تعلق خواهد گرفت و سایر اموال شخصی شرکا در معرض خطر ریسک سرمایه گذاری نخواهد بود.

بعد از ثبت شرکت چه باید کرد؟

پس از اتمام ثبت شرکت شما مجاز به انجام کلیه فعالیت های مندرج در موضوع شرکت خود به صورت رسمی می باشید ، اما دانستن این  نکته ضروری است که برخی از اقدامات می بایست به صورت اجباری انجام شود که عدم انجام آنها باعث می شود متحمل مشکلات و جریمه های مالی شوید.

درواقع در خصوص بعضی از اقدامات ، قانون امری وجود دارد که در صورت عدم انجام آن، ضمانت های اجرایی و مجازات مربوطه اعمال می گردد .

با توجه به توضیحات فوق، میتوان گفت اقدامات به دودسته اجباری و اختیاری تقسیم می گردند.

سش

 

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

اخذ کد اقتصادی

اولین قدم ضروری پس از ثبت شرکت ، تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی  می باشد.

مطابق قانون مالیات های مستقیم ، هر شرکت پس از تأسیس ، ۲ ماه فرصت دارد تا در دارایی منطقه خود تشکیل پرونده مالیاتی داده و مدارک خود را تسلیم دارایی نماید. در غیر این صورت مشمول جریمه دو برابر حق التمبر عادی می گردد.

جهت تشکیل پرونده دارایی ، ابتدا تعیین حوزه انجام شده و حوزه مالیاتی مشخص می گردد. سپس با مدارک لازم ،  به حوزه مربوطه مراجعه کرده و تشکیل پرونده دارایی می نمایید.

 

پلمپ دفاتر تجاری

این دفاتر مخصوص درج حساب های مالی شرکت از زمان تأسیس ، تا پایان سال مالی شرکت می باشد.

درواقع هر شرکت برای هرسال مالی خود ، که معمولاً از فروردین تا پایان اسفند ماه می باشد، (در اساسنامه شرکت، سال مالی آن قید شده است) یک سری دفاتر مالی که شامل یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل می باشد را تهیه می نماید.

زمان تهیه این دفاتر یک هفته پس از تأسیس شرکت می باشد و بعد از تأسیس نیز قبل از شروع سال مالی جدید ، باید این دفاتر اخذ گردد.

در صورت عدم تهیه این دفاتر ، و عدم پلمب دفاتر تجاری شامل جریمه مالیاتی خواهید شد.

 

اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

رتبه بندی شرکت ها یک نوع معیار صلاحیت گذاری بر اساس استانداردهای تعریف شده است.

به عبارتی دیگر، رتبه بندی شرکت ها ، بررسی میزان توانایی شرکت(بر اساس نفرات و سوابق آن ها ، تجربه ی کاری و توان مالی) است که طبق ضوابط و آیین نامه هایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مصوب می شود، انجام می گیرد.

اشخاص حقوقی برای شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی، موظف به داشتن رتبه در زمینه فعالیت شرکت از سازمان مدیریت استانی که دفتر مرکزی شرکت در همان استان ثبت شده است، می باشند.

 

ثبت برند یا علامت تجاری

هر شرکت یا شخص می تواند علاوه بر به ثبت رساندن نام تجاری خود جهت شناساندن بهتر خدمات و محصولاتش ، به ثبت برند خود بپردازد تا با حک شدن آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان جای دهند.

به منظور تعیین نام تجاری ، باید توجه داشت نام انتخاب شده توسط صاحب برند ، می تواند تمام و یا چند حرف آن برگرفته از نام خاص محلی باشد و در نهایت زمانی که نام تجاری مورد نظر خود را انتخاب کرد می تواند آن را از طریق کارشناسان ثبت نارین به ثبت برساند و از طریق آن در بازار کسب و کار معرفی شود.

 

اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود و دارنده آن می تواند به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا بپردازد.

ثبت سفارش ، ترخیص کالا ، واردات از مناطق آزاد ، حق العمل کاری گمرک و صادرات کالاهای مجاز شامل این نوع تجارت میشوند.

کارت بازرگانی به دو نوع حقیقی (شخصی) و حقوقی (شرکتی) دسته بندی می شود.

ثبت نارین با بیش از 16 سال سابقه و داشتن کارشناسان با تجربه، مشاور شما در زمینه امور ثبتی و رتبه بندی شرکت هاست. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.