۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

در شوراهای حل اختلاف چه خبر است؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵
کد خبر: 529358
در شوراهای حل اختلاف چه خبر است؟

رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور گفت: ۳۲ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف کشور به مصالحه ختم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ حجت الاسلام هادی صادقی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به هزینه پایین رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف نسبت به هزینه‌های دادگستری، اظهار کرد: سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف گاهاً تا ۱۰ برابر بیشتر از دادگستری است که این یک مزیت بسیار عالی محسوب می‌شود.

رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه سال گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف کشور وارد شده است؛ بیان کرد: از این بین، یک میلیون پرونده به مصالحه ختم شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف کشور به مصالحه ختم می‌شود، اضافه کرد: میران پرونده‌های مصالحه در استان گیلان ۳۰ درصد است.

صادقی با اشاره به هدفگذاری ۵۰ درصدی ختم به مصالحه پرونده‌های شورای حل اختلاف در گیلان، گفت: امیدواریم در سال جدید این امر با تلاش متولیان مربوطه محقق شود.

رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه یک سوم از پرونده‌های شورای حل اختلاف مربوط به حصر وراثت، تأمین دلیل و تصادفات است، افزود: مطالبه وجه، سفته و چک از دیگر موضوعاتی هستند که شمولیت زیادی دارند.

وی ادامه داد: نوبت‌دهی الکترونیکی یکی از اقدامات مثبت انجام شده در شوراهای حل اختلاف است و بنا داریم مابقی خدمات شعبه‌ها را نیز به صورت تدریجی الکترونیکی کنیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده به هشت درصد از آرا صادره شوراهای حل اختلاف اعتراض می‌شود بیان کرد: حدود نیم درصد از آرا نیز نقض می‌شود.