۰ نفر

فسخ واگذاری قرارداد هفت تپه؛

مجمع نمایندگان خوزستان از دیوان محاسبات تقدیر کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲
کد خبر: 528907
مجمع نمایندگان خوزستان از دیوان محاسبات تقدیر کرد

مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای، از پیگیری دیوان محاسبات کشور و همراهی دستگاه قضا در فسخ واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تقدیر به عمل آوردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن این اطلاعیه که به امضای کلیه نماینده مردم از استان خوزستان رسیده و در صحن علنی مجلس قرائت شد، به شهر زیر است:

«بسمه تعالی »

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

 با سلام و تحیات،

 احتراماً، همانگونه که مستحضرید دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و نماینده انحصاری منتخبین ملّت در نظارت بر حسن اجرای قانون،وظیفه خطیر پاسداری از بیت المال را بر عهده دارد. بر همین اساس و با پیگیری های مسئولان و همکاران خدوم و حافظان   بیت المال در این سنگر مقدس و با همراهی دستگاه قضا، قرارداد واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه فسخ و این شرکت به بیت المال بازگشت. قابل ذکر است پس از احراز تخلفات عدیده در نحوه واگذاری، فقدان اعتبار قیمت پایه، عدم بررسی اهلیت متقاضی، عدم نظارت صحیح و اثربخش سازمان خصوصی سازی، عدم پیگیری اقدامات متناسب با ایفای تعهدات خریدار، عدم تحقق اهداف واگذاری مطابق با سیاست های کلی اصل 44، دیوان محاسبات به این ماجرا ورود کرد و پس از پیگیری 8 ماهه، نهایتاً با همراهی قوه قضائیه این واگذاری غیرقانونی فسخ شد. فسخ  واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و بازگشت آن به بیت المال نشان داد مجلس یازدهم و بازوی نظارتی مهم آن نسبت به احقاق حقوق مردم حساسیت ویژه داشته و در جهت حفظ و پاسداشت بیت المال گام بر خواهد داشت.

بنا به مراتب فوق، بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از جناب آقای دکتر بذرپاش رئیس کل محترم و همکاران صدیق و پرتلاش ایشان در دیوان محاسبات کشور اعلام می داریم.