۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

جذب ۱۰۰۰عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱
کد خبر: 528142
جذب ۱۰۰۰عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جذب حدود هزار عضو جدید هیات علمی در دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما؛ محمدتقی نظرپور که برای آیین تکریم ومعارفه رییس دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل حضور داشت گفت: وزارت علوم برای برنامه ششم توسعه، جذب حدود ۶ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها را برای ۵ سال برنامه ششم هدف‌گذاری کرده بود که تاکنون حدود ۴ هزار و ۷۱ نفر دارای شناسه رسمی شدند.

او افزود: جذب حدود هزار عضو جدید هیات علمی دانشگاه‌ها که از سال گذشته شروع و به تدریج درسال جاری نیز ادامه خواهد داشت، براساس فراخوانی بوده که دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی پیشتر اعلام نیاز کرده بودند.

اجرای بیش از ۲ میلیون مترمربع فضای آموزشی در کشور

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین از در دست اجرای دو میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع مکان‌های جدید آموزشی وکمک آموزشی در سراسر کشور خبر داد و گفت: همه تلاش این وزارتخانه براین هست با توجه به وضعیت اعتباری که در کشور وجود دارد، بخشی از این طرح‌های در دست اجرا را حداقل تا پایان دولت دوازدهم تکمیل وافتتاح کند.

 نظرپور، با بیان اینکه وزارت علوم حداقل ۲۵۰ طرح آموزش را در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز که رقم آن حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است، بتواند تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید قبل مهرماه بهره برداری کند.

افتتاح دانشکده دامپزشکی آمل تا پایان شهریور

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درخصوص افتتاح دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل که در منطقه " کلاصفا " این شهر در حال ساخت است، گفت: بخش زیادی از این دانشکده در مکان جدید با مشارکت ۵۰ درصدی خیرساز و اعتبار‌های دانشگاهی انجام شده و امیدواریم حداقل تا پایان شهریورماه امسال به طور کامل تکمیل وافتتاح شود.

دانشکده دامپزشکی در سایت دو و نیم هکتاری پردیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در ۵ طبقه و با زیربنای ۵هزار مترمربع در حال ساخت است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای تکریم ومعارفه رییس جدید دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل به این شهرستان سفر و از پردیس جدید این واحد دانشگاهی نیز بازدید کرد.

داوود دومیری گنجی پس از حدود ۴ سال از رییس دانشگاه دولتی تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل تقدیر و دکتر اکبرحاجی زاده مقدم به عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معارفه شد.