۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

جزییات افزایش حقوق مستمری بگیران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۳۸
کد خبر: 528133
جزییات افزایش حقوق مستمری بگیران

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه پرداخت مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در اسفندماه۹۹ به مستمری بگیران به صورت کمک به معیشت این عزیزان بوده است، گفت: افزایش مستمری بعد از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی اعمال شده است.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: توقعات و انتظاراتی از قبل در خصوص متناسب سازی حقوق مستمری بگیران ایلامی متناسب سازی میزان مستمری مستمری بگیران وجود داشت و مردادماه سال ۹۹ مرحله اول متناسب سازی اجرا شد.

سهیلا ملکشاهی افزود: با توجه به اینکه صندوق خدمات کشوری هم حداقل مستمری‌ها را به میزانی تغییر داد و همچنین از طرفی دیگر افزایش میزان تورم در کشور باعث شد مستمری بگیران نسبت به متناسب سازی که در مرحله اول اجرا شد، رضایت کاملی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: بعد از رایزنی‌های لازم و تامین مطالباتی که از سوی دولت باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شد و در نظام بودجه لحاظ می‌گردید، با همکاری و همراهی دولت، مجلس و مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی، مرحله دوم متناسب سازی مستمری مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اجرا شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه بین متناسب سازی و همسان سازی تفاوت وجود دارد، گفت: توقع مستمری بگیران این بود که حقوق آن‌ها همسان با همه بازنشستگان پرداخت شود، اما ذکر این نکته لازم است که سازمان تامین اجتماعی یک نهاد اقتصادی است و لزوم برقراری عدالت بیمه‌ای بر این سیستم حاکم است، سازمان تامین اجتماعی بحث متناسب سازی را بر اساس عدالت بیمه‌ای اجرا کرد، به این معنا که کسی که دوران بیمه بیشتری دارد و مبلغ بیشتری را پرداخت کرده است، از افزایش بیشتری در بحث متناسب سازی برخوردار شده است.