۰ نفر

با دستور رییس‌جمهور انجام می‌شود؛

افتتاح ۶۲هزار میلیارد ریال طرح در مناطق آزاد کشور

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۵۸
کد خبر: 526964
افتتاح ۶۲هزار میلیارد ریال طرح در مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ۹۶ طرح با اعتبار ۶۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای سه هزار نفر افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ حمیدرضا مومنی در گفتگویی اعلام کرد: این طرح‌ها پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور در حوزه گردشگری، نفت و گاز، صنعت، تولید، انرژی خورشیدی و نیروگاه، شیلات و کشاورزی در مناطق آزاد قشم، چابهار، ارس، اروند و مناطق ویژه سلفچگان و پیام به بهره برداری خواهد رسید.

 وی اظهار کرد: عمده این طرح‌ها در زمینه واحدهای تولیدی، صنعتی است و در حوزه فولاد، طرحی در منطقه آزاد اروند و در بخش شیلات و تولید ماهی در دریا و پرورش میگو، طرحی در قشم و در حوزه کشاورزی در منطقه آزاد ارس، افتتاح خواهد شد.

 دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در این طرح‌ها نشده است، افزود: در برخی از مناطق آزاد، سرمایه گذاری خارجی انجام شده و امیدواریم در گشایشی که اتفاق خواهد افتاد، سهم سرمایه گذاری خارجی افزایش یابد.

 مؤمنی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای پنج رویداد از ابتدای سال ۹۹ و افتتاح طرح‌ها گفت: تا کنون سه رویداد انجام شده که ۱۶۳ طرح با ۳۴ هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

 وی گفت: در مجموع سه رویداد گذشته و طرح‌هایی که در مرحله چهارم یعنی ۲۳ اردیبهشت به بهره برداری می‌رسد، ۲۵۹ طرح با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه اجرا شده است.

 مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی امروز با حضور در منطقه آزاد ارس از چند واحد تولیدی فعال و در آستانه بهره برداری در این منطقه دیدن کرد .

مومنی همچنین با حجت الاسلام هادوی امام جمعه جلفا دیدار کرد .

در چهارمین برنامه افتتاح طرح های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ۳۷ طرح بزرگ صنعتی، عمرانی و زیربنایی و کشاورزی با مجموع سرمایه گذاری ۲۰ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس افتتاح می‌شود.