۰ نفر

چگونه همیشه شیشه هایی براق داشته باشید؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 526502
چگونه همیشه شیشه هایی براق داشته باشید؟

تمیز کردن شیشه‌ و آینه‌ها کار سخت و زمان‌بر و است اما اگر چند راهکار ساده و ابزار مناسب برای تمیز کردن آنها داشته باشید، شاید این کار سخت به امری خوشایند تبدیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از ایرنا ، داشتن شیشه‌ و آینه براق و تمیز در خانه یکی از خوشی‌هایی است که معمولا زیاد دوامی ندارد و بسیاری از مواقع در نظافت خانه حتی به تمیزی مورد نظر در شیشه و آینه نمی‌رسید. تمیز کردن شیشه‌ و آینه‌ها کار سخت و زمان‌بر و است و انرژی بالایی می‌خواهد.  اما اگر چند راهکار ساده و ابزار مناسب برای تمیز کردن آنها داشته باشید، شاید این کار سخت به امری خوشایند تبدیل شود. شاید تمیز کردن شیشه و آینه‌ها کار دشواری باشد؛ اما استفاده از ابزار و روش‌های مناسب زحمت‌تان را کم و نتیجه کارتان را بهتر می‌کند. نکات و ترفندهایی که برای تمیز کردن شیشه و آینه نیاز است بدانید را مرور می‌کنیم.

پاک کردن گردوغبار

پیش از اینکه از هز گونه مواد شوینده برای شیشه‌ها استفاده کنید یک دستمال خشک را در دست بگیرید و گرد و غبار نشسته بر شیشه و آینه را پاک کنید. اقدامی آسان و اساسی که در نهایت کار شما را بسیار راحت می‌کند. اگر این آلودگی‌ها با محلول شوینده ترکیب شوند، کارتان را چند برابر می‌کند.

6

حرکت از بالا به پایین

نکته بسیار مهم در شستن شیشه این است که از بالای شیشه و آینه تمیز کردن را شروع کنید. یک حرکت اشتباه در تمیز کردن شیشه این است که دستمال را دایره‌وار بچرخانید. اگر می‌خواهید شیشه‌ها و آینه‌های بدون لکه و تمیزی داشته باشید، باید تمیزکردن آنها را از بالا به پایین انجام دهید. با این روش کار شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

استفاده از گوش پاک‌کن

مسلما در تمیز کردن آینه و شیشه با این مشکل روبه رو شده‌اید که گوشه‌های شیشه از سخت‌ترین قسمت تمیزکاری است. نقطه‌هایی که به سختی تمیز می‌شوند و حتی تمیز کردن آنها باعث کثیف شدن دیگر قسمت‌ها می‌شود. گوش‌پاک‌کن وسیله‌ای مناسب برای پاک‌کردن کناره‌های پنجره است.

تاثیر جادویی تی

بهترین راه تمیز کردن شیشه و آینه؛ استفاده از یک تی شیشه شو است. استفاده از پارچه یا روزنامه باعث خشک‌کردن همه محلول روی شیشه نمی‌شود و ممکن است هنوز مقداری از آن باقی بماند. استفاده از یک تی شیشه‌شوی ساده خیالتان را راحت می‌کند که شیشه‌های تمیزی خواهید داشت.

7

هوای سرد

بهترین روزی که شما می‌توانید شیشه‌ها را تمیز کنید روزی است که آفتاب کمتر بتابد. بهتر است قبل از شستن شیشه‌ها هواشناسی را چک کنید. آفتاب محلول پاک‌کننده روی شیشه را سریع خشک می‌کند و لکه ها باقی می‌مانند. هر چقدر محلول مدت‌زمان بیشتری روی شیشه باقی بماند، شما می‌توانید راحت‌تر شیشه‌ها را تمیز کنید.

ابزار مناسب

ممکن است از آن دسته باشید که علاقه دارید شیشه و آینه را با روزنامه تمیز کنید اما اگر به صدای کشیده شدن کاغذ به شیشه حساس هستید یا ردی که روزنامه بر جای می‌گذارد را دوست ندارید بهتر است تی‌شرت‌های کهنه خود را حفظ کنید. استفاده از تی‌شرت‌های قدیمی به‌جای دستمال راهی مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های نظافت خانه است.