۰ نفر

ملزومات باغبـانی، چند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 526300
ملزومات باغبـانی، چند؟

بهار است و هوای دلپذیر بهاری ما را به کشت گل و گیاه چه در باغچه و چه درگلدان سوق می دهد. اگر باغچه ای هر چند کوچک در اختیار دارید دست شما در انتخاب انواع گیاه بازتر است اما چنان چه مثل اکثریت مردم آپارتمان نشین هستید حتماً از فضای تراس در بیرون و فضاهای نورگیر در داخل آپارتمان برای پرورش گیاهان استفاده کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، وجود گیاهان در جای جای منزل علاوه بر افزایش انرژی مثبت و اکسیژن ، جلوه ای زیبا به محیط می بخشد. از آن جا که شما چه با هدف سرگرمی به این کار بپردازید و چه به عنوان شغل برای انجام هرگونه کار با گل ها و گیاهان نیاز به ابزار باغبانی دارید، در این شماره از دخل و خرج تصمیم داریم به معرفی و بررسی قیمت ابزار اولیه باغبانی بپردازیم. با ما همراه باشید.

ابزار باغبانی عبارتند از: ابزارهای دستی و ابزارهای ماشینی  که ما به معرفی ابزارهای دستی می‌پردازیم.

بیل : یکی از اصلی ترین ابزار باغبانی است که عمل کندن زمین و برداشت خاک را انجام می دهد. البته برای باغبانی در مقیاس های کوچک و خانگی داشتن یک بیلچه کفایت می کند.

بیلچه: به نوع کوچک شده بیل گفته می شود که برای کندن زمین، ایجاد حفره و جمع آوری خاک، پاشیدن کود، جابه جایی و کاشت مجدد گیاهان می توان از آن استفاده کرد.

چنگک: از دیگر ابزارهای باغبانی است که کاربرد آن در جابه جایی و پوک کردن خاک  به وسیله دندانه هایی که دارد ،است .از این وسیله برای از بین بردن ریشه های علف هرز نیز می توان استفاده کرد.

دستکش مخصوص: از دیگر لوازم باغبانی است که استفاده از آن برای محافظت از دست طی انجام فعالیت و در زمان باغبانی به دلیل تماس دست به طور مستقیم با خاک ، ضروری است.

قیچی: از دیگر ابزارهای پرکاربرد باغبانی است که انواع مختلف دارد. از قیچی برای بریدن و کوتاه کردن شاخه های کوچک درخت، هرس انواع گل وگیاه ، کوتاه کردن چمن و شمشادها استفاده می شود.

کلوخ شکن: ابزاری است که علاوه بر کندن خاک برای شکستن کلوخ نیز استفاده می شود. از مهم‌ترین کاربردهای آن می توان به شخم زدن خاک باغچه اشاره کرد  که منجر به تقویت و رشد بهتر گیاهان می شود.

شن کش: از ضروری ترین ابزارهای باغبانی است که به نسبت دارای دسته‌ای بزرگ تر از دیگر ابزار است. شن کش اجسام درشت و قلوه سنگ و...را ازخاک جدا می کند. اگر کلوخ شکن ندارید می توانید از شن کش به این منظور نیز استفاده کنید.

اره: از دیگر ابزارهای ضروری باغبانی است که برای قطعه کردن و خرد کردن تنه درخت و بریدن شاخه ها استفاده می شود و در سه نوع دستی، بنزینی و برقی موجود است که  برای برش دادن شاخه های کوچک و سبک درخت نوع دستی آن کفایت می کند.

چاقو: از لوازم چندکاره در باغبانی است که در قلمه زدن، پیوند زدن، کندن خاک، وجین کردن و ... کاربرد دارد. شکل و جنس لبه این چاقوها  با چاقو های دیگر متفاوت است .

شمشاد زن: یکی دیگر از ابزار باغبانی که اگر در باغچه خود شمشاد دارید با آن می‌توانید شمشاد ها را  مرتب کنید و به آن نظم دهید. برای باغچه های خانگی یک شمشاد زن دستی کافی است.

دیگر ابزار :

شیلنگ وسر شیلنگی آب، سم و کود برای تقویت رشد و حفظ سلامت گیاهان، نخ سبک  برای مسیر دهی به گیاهان رونده ، نشاءکن برای سهولت کاشت نشاءگیاهان ، علف کش برای سهولت در کندن علف های هرز و آب پاش از دیگر ابزار کاربردی هستند. البته پک های آماده ابزار باغبانی نیز در بازار موجود است که معمولا شامل ضروریات می شود.

نکات مهم برای خرید ابزار باغبانی ضروری

از جمله نکات مهم هنگام خرید ابزار باغبانی  علاوه بر کیفیت و مقاومت ابزار، در نظر گرفتن سایز و ابعاد آن هاست که باید متناسب با فضای کار شما باشد. همچنین می توانید برای کاهش هزینه های خود این ابزار را به صورت کارکرده و دست دوم تهیه کنید. باید توجه داشته باشید که از عملکرد ابزار باید آگاهی کافی داشته باشید چرا که  بدون آگاهی نمی توانید انتخاب و خرید موفقی داشته باشید.

فواید نگهداری از گل و گیاه در منزل

بررسی های کارشناسان نشان می دهد وجود گل و گیاه در محیط زندگی فواید زیادی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  گیاهان خانگی باعث کاهش استرس و جلوگیری از بروز احساس افسردگی و تنهایی  می‎شوند.

  گیاهان در منزل دی اکسید کربن را کاهش می‌دهند و اکسیژن تولید می‎کنند.

قرار گرفتن در معرض گیاهان در خردسالی سبب تقویت  سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز آلرژی در بزرگ سالی می شود.

  گیاهان قادر به تنظیم رطوبت موجود در هوا هستند و در مناطق خشک بسیار مفیدند.

  گیاهان خانگی باعث خنثی شدن مواد شیمیایی مضر موجود در دود سیگار هستند.

گیاهان خانگی با بهبود عملکرد مغز، باعث افزایش خلاقیت ، تقویت حافظه و تمرکز می‌شوند.

  گیاهان در محیط کار سبب بهبود حالت روحی، کاهش روحیات منفی، کاهش حواس پرتی و  افزایش بازده فعالیت افراد می شوند.

  وجود گیاهان در محیط اطراف کودکان باعث افزایش میزان یادگیری ، بهبود توانایی ،کاهش بی نظمی، افزایش تمرکز و ارتباط بیشتر با محیط اطراف می شود.

RXPWO38pYNsH