۰ نفر

محصولات سلولزی باز هم گران شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 525604
محصولات سلولزی باز هم گران شد

روند پرشتاب افزایش قیمت محصولات سلولزی در سال جدید هم ادامه یافته و مشاهدات نشان می‌دهد قیمت انواع این محصولات از پوشک کودک و بزرگسال گرفته تا دستمال کاغذی، دستمال آشپزخانه و دستمال‌های مخصوص توالت یا افزایش یافته و یا زمزمه‌های گرانی آن به گوش می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محصولات بهداشتی و شوینده بعد از عید و در خریدهای جدید با قیمت‌های متفاوتی برای همه محصولات و به‌ویژه سلولزی‌ها مواجه شده‌اند. به‌گفته فروشنده‌ها از 2هفته قبل موج جدید تغییر قیمت محصولات سلولزی آغاز شده و شرکت‌های تولیدی بعد از حذف تخفیفات و اشانتیون‌هایی که معمولا برای خریدهای کلی مغازه‌ها به آنها می‌دهند، قیمت‌ها را نیز افزایش داده‌اند یا در صدد تغییر قیمت هستند. این تغییر قیمت برای یکی از پرکاربردترین محصولات سلولزی یعنی دستمال‌های رولی توالت 25درصد بوده و به‌عنوان مثال، بسته‌های 4تایی دستمال توالت برند پاپیا که قبل از عید 26هزار تومان فروخته می‌شد الان 32هزار تومان به فروش می‌رسد. 

در دستمال کاغذی و به تبع آن دستمال توالت، ضخامت و تعداد لایه‌ها در قیمت محصول تعیین‌کننده است اما برخی از برندها به‌طور کلی قیمت بالاتری از دیگر همتایان خود دارند. مشاهدات نشان می‌دهد سافتلن گران‌ترین محصولات حوزه دستمال‌های یکبارمصرف را در بازار دارد. به‌طور کلی اما در این محصول تنوع قیمت نیز زیاد است و بسته‌های 12عددی دستمال توالت از برندهای مختلف بین 60تا 90هزار تومان قیمت دارند.

معروف‌ترین برندهای موجود در بازار دستمال کاغذی، که در زمینه تولید دیگر دستمال‌های اختصاصی نیز فعالند، چشمک، سافتلن، پاپیا، دافی، تنو، بی‌تا و شکوه هستند که به نسبت‌های مختلف سهم بازار این کالا را در اختیار دارند. افزایش قیمت محصولات سلولزی از سال گذشته با افزایش قیمت ارز و گران شدن مواداولیه اغلب وارداتی این صنعت، شتاب بیشتری گرفت و هنوز هم ادامه دارد.