۰ نفر

آژانس داروی اروپا اعلام کرد؛

توجه اتحادیه اروپا به واکسن سینوواک چین

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷
کد خبر: 525419
توجه اتحادیه اروپا  به واکسن سینوواک چین

آژانس دارویی اروپا از آغاز روند «ادامه بررسی» واکسن کرونای آزمایشگاه چینی سینوواک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما ، آژانس دارویی اروپا امروز سه شنبه از آغاز روند «ادامه بررسی» واکسن کرونای آزمایشگاه چینی سینوواک خبر داد.

این اقدام راه را برای درخواست احتمالی مجوز در اتحادیه اروپا در آینده نزدیک باز می‌کند.

آژانس دارویی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم کمیته دارویی این آژانس برای ادامه بررسی برپایه نتایج اولیه بررسی‌های آزمایشگاهی (داده‌های غیر آزمایشگاهی) و مطالعات آزمایشگاهی است».

واکسن آزمایشگاه چینی سینوواک از تکنیک کلاسیک استفاده از ویروس غیرفعال که به فرد واکسینه شده کمک می‌کند تا در بدنش آنتی بادی بسازد استفاده می‌کند.

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد «براساس مطالعات انجام گرفته پیش بینی می‌شود این واکسن تولید آنتی بادی که سارس-کووید دو را هدف قرار می‌دهد آغاز می‌کند. ویروسی که تولید کووید ۱۹ می‌کند و می‌تواند در محافظت در برابر بیماری مشارکت کند».

آژانس دارویی اروپا به این روند ادامه می‌دهد تا زمانی که به اندازه کافی اطلاعات در اختیار داشته باشد و بتواند درخواست رسمی مجوز ورود به بازار را ارائه کند.

این آژانس اعلام کرد نمی‌تواند جدول زمانی کلی را پیش بینی کند، اما با توجه به اینکه در دوره ادامه بررسی، کار اصلی انجام گرفته است‌، ارزیابی درخواست احتمالی زمان کمتری در مقایسه با معمول می‌برد».

واکسن سینوواک ماه فوریه در چین مجاز شد و در شیلی‌، برزیل‌، فیلیپین‌‌، اوکراین و همچنین ترکیه مجاز شده است.

در حال حاضر چهار واکسن در اتحادیه اروپا مجاز هستند: فایزر-بیوان تک‌، مدرنا‌، آسترازنکا و جانسون اند جانسون. آسترازنکا و جانسون اند جانسون در اکثر کشور‌های اروپایی در شرایط خاص سنی تزریق می‌شود.