۰ نفر

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

خبر خوب برای معلمان دانشسرایی

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 524683
خبر خوب برای معلمان دانشسرایی

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در راستای تکریم معلمان طبق توافق صورت گرفته با معاونت قضایی دیوان عدالت اداری تکلیف احتساب سوابق خدمتی معلمان دانشسراهای کشور تعیین شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، قاسم احمدی لاشکی با بیان این مطلب و در تشریح جزییات توافق با دیوان عدالت اداری گفت: بر اساس توافق حاصل شده برای کلیه مشمولین احتساب سوابق خدمتی معلمان دانشسراها که حکم کارگزینی رسمی صادر و کسورات مربوط محاسبه و کسر شده است ، صندوق بازنشستگی کشوری موظف به پذیرش و ااحتساب سوابق مذکور در سال جاری و در سال های آینده و انجام اقدامات لازم در خصوص بازنشستگی افراد گردید.

معاون حقوقی و امور مجلس  وزارت آموزش و پرورش افزود: مشمولینی که شرایط قانونی لازم را نداشته و از جمله کسانی که مورد تایید گزینش نبوده و یا عمدا مراجعه ای برای تعیین تکلیف خود نداشته اند و غیره از قاعده مستثنا هستند.

احمدی لاشکی گفت: طبق این توافقات، مشمولین احتساب سوابق خدمتی دانشسراها که احکام کارگزینی رسمی آنان صادر لکن از سوی صندوق بازنشستگی کشوری هنوز تعیین بدهی نگردیده لذا صندوق بازنشستگی م موظف به واریز بدهی و پرداخت کسورات مربوط و متعاقبا صندوق مکلف به پذیرش و احتساب سوابق و صدور احکام بازنشستگی این فرهنگیان مشمولین گردیده است.