۰ نفر

کیفیت هوای تهران سالم است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبر: 524375
کیفیت هوای تهران سالم است

کیفیت هوای پایتخت امروز/جمعه/ با کاهش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و شاخص لحظه ای ۶۵ در شرایط سالم یا قابل قبول قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹:۳۰ امروز بر روی شاخص ۶۵ در شرایط سالم قرار دارد.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۳۹، ازن با شاخص ۲۹، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۳۱ و منواکسید کربن با شاخص ۱۴ بوده است.

ثبت بالاترین میزان آلودگی هوا در ایستگاه شهرداری منطقه ۱۵

بر این اساس، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۳۵، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۳۹ و ژئوفیزیک منطقه ۶ با اشخاص ۴۵ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده و جزو مناطق پاک بودند.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۴، پارک سلامت در منطقه ۱۷ با شاخص ۱۰۳ و شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۰۲ بیشترین آلایندگی را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.   

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و چهار روز هوای ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده است.