۰ نفر

رییس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل؛

تصادفات در جاده‌ها ۵۰درصد کم شد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 524100
تصادفات در جاده‌ها ۵۰درصد کم شد

نفیسی گفت: با اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور، شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در محور‌های موردنظر خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا نفیسی رییس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل در برنامه خبری تصریح کرد: با اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ایران که در ۳ استان کشور و ۶ محور مختلف اجرایی می‌شود، شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در محور‌های مورد نظر خواهیم بود.

او ادامه داد: اجرای این طرح با همکاری سازمان جهانی بهداشت در ۶۰۰ کیلومتر  از راه های کشور از روز گذشته شروع شده و تا خرداد ۱۴۰۱ به پایان می رسد.

نفیسی گفت: این طرح صرف کنترل سرعت نیست و بر اساس سیستم ایمنی راه ها و  اعمال مقررات در جاده ها اجرایی می شود و ممکن است متناسب با شرایط جاده،  سرعت مجاز برای آن زیاد یا کم شود.

این مقام مسئول افزود: بر اساس این طرح تابلوهای سرعت در راه بازنگری می شوند تا مشخص شود با شرایط جاده هم خوانی دارند یا نه. همچنین زیرساخت ها،  دوربین های کنترل سرعت و محل استفرار گشت های پلیس بازنگری و اصلاح می شود.

نفیسی گفت: این یک کار مشترک بین پلیس، وزارت راه و سایر دستگاه‌های مرتبط است .

شناسایی هزار و ۵۸۵ نقطه پرتصادف در کشور

در ادامه برنامه مجید صباغ زاده مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری: در سال ۹۵ ، هزار و ۵۸۵ نقطه پرتصادف در کشور شناسایی و شروع به اصلاح  و رفع نقائص شد.

او ادامه داد: نقاط پرتصادف بخشی از مدیریت ایمنی راه های کشور است و هر سه سال این نقاط  شناسایی  و رفع می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در طرح مدیریت سرعت، تغییر در استاندارد ها نداریم بلکه  اصلاح و ارتقای ایمنی نقاط شناسایی شده انجام می شود.

او ادامه داد: همچنین در این طرح دو گام اساسی در مدیریت سرعت و ایمنی راه ها برداشته می شود. نخست  بحث سرعت را به صورت واقعی تر می بینیم و  تمام تابلوهای سرعت اصلاح می شود. در کنار آن اعمال قانون و  نظارت تصویری و نظارت  پلیس راه بازنگری و اصلاح خواهد شد.

صباغ زاده تصریح کرد: همجنین بحث ارتقای کیفی و مهندسی طرح راه ها هم به منظور بهبود ایمنی در دستور کار قرار دارد.