۰ نفر

۱۹ترفند شگفت انگیز که زندگی را آسان‌تر می‌کند!

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
کد خبر: 523997
۱۹ترفند شگفت انگیز که زندگی را آسان‌تر می‌کند!

چند بار در روز با یک مشکل جزئی مواجه می‌شوید که قابل‌حل به نظر نمی‌رسد؟ آیا شما با فکر کردن به این که چگونه مشکل را حل کنید و زندگی خود را کمی ساده‌تر کنید، سختی زیادی متحمل می شوید؟

به گزارش اقتصادآنلاین، راه‌حل‌های مختلفی برای مشکلاتی که در طول زندگی روزمره خود در خانه و آپارتمان خود با آن‌ها مواجه می‌شوید وجود دارد، راه‌حل‌هایی که بسیار هوشمندانه و شگفت‌انگیز هستند و ممکن است به فکر شما خطور نکنند.

به این پدیده ترفندهای روزمره زندگی گفته می‌شود و قطعا زندگی شما را بسیار آسان‌تر خواهد کرد. ترفندهای روزمره زندگی نه سخت هستند و نه به آیتم‌های خاصی نیاز دارند، همه آن‌ها شامل آیتم‌های اولیه خانگی هستند.

این ترفندهای روزمره شامل راه‌حل‌هایی از چیزهای کوچک مانند جلوگیری از بسته شدن در منزل تا مشکلات بزرگ‌تر مانند پیدا کردن کیف تان در فرودگاه و یا در ایستگاه اتوبوس می‌شود.

در این مقاله، شما بیشتر در مورد ترفندهای روزمره و کمی از تاریخچه آن و اینکه چگونه به وجود آمده‌ است و دلیل محبوبیت آن یاد خواهید گرفت.

این مقاله بیشتر بر روی جنبه‌های مختلف ترفندهای روزمره که می‌توانید برای غلبه بر برخی مشکلات جزئی یا عمده که در اطراف خود می یابید، تمرکز می‌کند.

ترفند روزمره دقیقا به چه معناست؟

ترفند روزمره به عنوان هر حقه و کلکی تعریف می‌شود که خود را به عنوان یک میان‌بر سازنده نشان می‌دهد که بهره‌وری را در هر زمینه‌ای از زندگی افزایش می‌دهد.

ترفند روزمره می‌تواند هر عملی باشد که به عنوان "فکر کردن خارج از عرف" توصیف می‌شود، مانند ضربه زدن به شیشه در به منظور شل کردن در برای باز کردن آسان‌تر.

ترفندهای روزمره به طور انحصاری با مشکلات خانه گره نخورده اند، بلکه ترفندهای روزمره به این خاطر وجود دارند که می‌توانند در جنبه‌های مختلف زندگی به شما کمک کنند، مانند اردو زدن، محصولات زیبایی، یا ابزار و غیره ...

در مورد منشا واژه "ترفند روزمره" اعتقاد بر این است که به دلیل تمایل برنامه‌نویسانی که می‌خواهند بهره‌وری خود را در زمینه‌های دیگر زندگی به غیر از برنامه‌نویسی شتاب دهند، این واژه را "لایف هک" می‌نامند.

"هک کردن" همچنین با چیزی که رایگان ارائه می‌شود مرتبط است، زیرا هکرها از مهارت‌های خود برای دسترسی به هر بخش از اطلاعات به منظور برجسته کردن آن استفاده می‌کنند.

روی هم رفته، عبارت "لایف هک" به این معنی است که یک مانع خاص به منظور ساده‌سازی چیزی از میان می رود و سپس به شیوه‌ای خاص با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود.

اعتقاد بر این است که این اصطلاح توسط دنی اوبراین ابداع شده‌است، یک روزنامه‌نگار فن‌آوری اطلاعات که از این اصطلاح برای صحبت در مورد میان‌برهایی استفاده می کند که توسعه دهندگان IT برای پایان دادن به وظایف خاص مربوط به کار استفاده می‌کنند.

این امر در سال ۲۰۰۴ در کنفرانس فن‌آوری در حال ظهور O " Reilly در کالیفرنیا یا سن دیگو رخ داد.

همچنین "ترفندهای معکوس در زندگی" وجود دارد که به عنوان یک جایگزین خنده‌دار برای ترفندهای روزمره است، که هدف آن استفاده از مراحل پیچیده متعدد به منظور بدتر کردن یا حل نکردن مشکل است.

در بخش‌های بعدی مقاله، شما در مورد برخی از نکات جالب زندگی که ممکن است برای شما مفید باشند، مطالعه خواهید کرد.

۱. مشکل پیدا کردن چمدانتان در فرودگاه

موارد زیادی از گم شدن چمدان‌ها در طول پرواز وجود داشته‌است. با اینکه هیچ توضیح معتبری از سوی شرکت هواپیمایی وجود ندارد، اما چند راه برای جلوگیری از گم شدن کیف شما با چیزهای با ارزش وجود دارد.

این مهم است که یک چیزی را به عنوان نشانه بر روی چمدان خود بگذارید، بنابراین مطمئن باشید که این چیزی است که بلافاصله متوجه خواهید شد.

۲. مشکل کفش

همه ما مشکل کفش داریم. چه مشکل بو باشد و چه کفش خیلی تنگ باشد، راه‌حل‌هایی وجود دارند که شما را خوشحال می‌کنند.

اگر تمام روز را با کفش خود سپری کنید، پاهایتان عرق می‌کنند و بوی بد، بعد از در اوردن پا در کفش‌هایتان باقی می‌ماند.ترفند از بین بردن بو بر روی کفش‌هایتان این است که چند کیسه چای خشک در هر کفش بگذارید و بگذارید یک شب بماند. بو نتیجه باکتری ساکن رطوبت در کفش‌های شما است، در حالی که چای کیسه‌ای به جذب رطوبت مشهور است.

به همین دلیل است که از کیسه‌های چای استفاده می شود چون آن‌ها تمام رطوبت را جذب خواهند کرد و سکونت‌گاهی که باکتری‌ها را تغذیه می‌کند را نابود می‌کنند. فقط یادتان باشه که بعد از استفاده، کیسه ها را دور بیندازید.

مشکل دیگری که بسیاری از مردم دارند سفتی کفش‌هایشان است. اگر می‌خواهید از پوشیدن جوراب‌های ضخیم با کفش‌های جدید خود و یا خرید یک پاشنه کش برای کشیدن آن‌ها خودداری کنید، از یک روزنامه مرطوب برای پر کردن کفش‌هایتان استفاده کنید. کاغذ مرطوب خشک و منبسط خواهد شد در نتیجه به طور طبیعی کفش‌ها را برای شما کش خواهد داد. مراقب باشید که از پر کردن بیش از حد کفش‌های خود اجتناب کنید چون ممکن است آن‌ها را بیش از حد کش دهد و باعث شود که بیش از پیش احساس ناراحتی کنید.

۳. پیدا کردن یک حلقه گمشده

ممکن است برای ما پیش آید که هنگامی که در جای خود ایستاده ایم ناگهان گوشواره یا حلقه ای از دست ما بی‌افتد و با چشم غیر مسلح پیدا نشود. یک راه آسان برای پیدا کردن یک وسیله کوچک گم‌شده وجود دارد و آن تنها یک جارو برقی و یک پارچه نازک است.تنها کافی است پارچه نازک انتخاب‌شده را بر روی سوراخ مکنده قرار دهید و منطقه‌ای را که حدس میزنید انجا شئ گمشده قرار دارد را جارو کنید.

هر چند وقت یک‌بار بررسی کنید تا ببینید آیا آن وسیله را پیدا کرده‌اید، چون بر روی پارچه‌ای که سوراخ را پوشش می‌دهد گیر خواهد افتاد. این بهترین راه ممکن برای پیدا کردن اقلام کوچک‌تر و یا اقلامی است که می‌توانند توسط جارو برقی مکیده شوند. چیزهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر باید به دنبال روش قدیمی جستجو شوند.

۴. روشن کردن شمعی که فتیله آن کوتاه است

شمع راه خوبی برای ریلکس کردن در خانه است. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که شمعی در یک ظرف شیشه‌ای قرار دارد ممکن است فتیله آن برای یک فندک معمولی بسیار کوتاه باشد.

اگر شما از آن فندک های مکانیکی بلند برای شمع‌ در اختیار نداشته باشید، مشکل ایجاد می شود.

نگران نباشید، چون یک رشته اسپاگتی ساده به شما کمک خواهد کرد. لازم نیست انگشتانتان را با یک تکه کاغذ و یا یک فندک کوتاه بسوزانید و شمع را از ظرف شیشه‌ای بیرون نیاورید.

به همین سادگی به خاطر داشته باشید که روشن کردن یک رشته اسپاگتی این کار را انجام خواهد داد، چون آن‌ها به راحتی بر روی آتش روشن می‌شوند و به اندازه کافی روشن می مانند تا شما را به یک مقصد مشخص برسانند.

۵. آیا باید بیرون از منزل آتش روشن کنید؟

شما قطعا در این موقعیت بوده‌اید که به اردو رفته اید و می خواهید بساط کباب را براه کنید و چیزی را برای دوستانتان کباب کنید.

با این حال فراموش کرده اید که هیزم بردارید و یا چوب های دیگر بیش از حد خیس هستند و یا برای آتش گرفتن مناسب نیستند. اینها چند ترفند هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر یک مقدار چیپس برای خوردن آورده باشید، همه چیز مهیاست! شما در صورتی می توانید از چیپس استفاده کنید که با روغن سرخ شده باشند.

مورد دیگر که آتش خوبی ایجاد می کند جوهر ماژیک است. اگه شما یک ماژیک توی کیفتان دارید، میتوانید قسمت پایینی آن را ببرید و جوهر را توی آتش بریزید.

جوهر هر ماژِیک معمولا پر از الکل است که قابل‌اشتعال است و شما می‌توانید از آن برای افزایش طول عمر آتش خود استفاده کنید و یا به سادگی آن را کمی شعله ور تر کنید.

حالا شاید بگویید اگر فندک یا سنگ آتش زنه را فراموش کردیم چه کنیم؟! این ممکن است چالش برانگیز باشد، اما چند اقدام وجود دارد که شما می‌توانید انجام دهید، اگر چه واقعا سخت است.

اولی این است که یک کیسه شفاف را با آب پر کنید. می‌توانید از کیسه مانند ذره‌بین استفاده کنید و با استفاده از اشعه خورشید چوب را آتش بزنید.

شاید بپرسید " چه می‌شود اگر بیرون هوا ابری باشد؟"

 خوب، یک راه دیگر برای روشن کردن آتش وجود دارد، استفاده از سیم ظرفشویی و یک باتری ۹ ولت است.

سیم ظرفشویی یک هادی الکتریسیته است و شما می‌توانید از الکتریسیته حاصل از یک باتری ۹ ولتی برای ساخت یک سنگ چخماق موقت استفاده کنید.

سیم ظرفشویی پس از چند بار جرقه خواهد زد و به راحتی آتش شما را روشن خواهد کرد، بنابراین مطمئن شوید که سیم ظرفشویی و چند باتری باخود به همراه داشته باشید.

۶. می‌خواهید سر دوش خود را تمیز کنید؟

شاید احمقانه به نظر برسد، اما بیشتر مردم برای پاک کردن سردوش خود مشکل دارند. با این حال، چگونه آن را تمیز کنیم وقتی که آب از آن بیرون می‌آید؟ در واقع این کار به راحتی و به طرز شگفت انگیزی انجام می‌شود.

یک کیسه پلاستیکی بردارید و آن را با سرکه سفید پر کنید.سپس سر دوش را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و از یک نوار لاستیکی برای بستن کیسه استفاده کنید.

بگذارید یک شب بماند و فردا صبح سردوش را از کیسه بیرون بیاورید. سردوش مورد نظر از روز اول هم بهتر است، یک برند جدید و درخشان!

۷. صدای بلندگوهای تلفن به اندازه کافی بلند نیستند

اگر شما خود را در موقعیتی بیابید که می‌خواهید موزیک بر روی گوشی خود گوش بدهید، اما صدای آن‌ به اندازه کافی بلند نیست تا افراد حاضر در اتاق هم بتوانند آن را بشنوند، راه حلی برای این مشکل وجود دارد.

شما به راحتی می‌توانید با قرار دادن گوشی خود در یک لیوان یا هر شئ با یک سوراخ باز به بلندگوهای بلندتر دست یابید.

شما این کار را با قرار دادن بلندگوها در مقابل سوراخ انجام می‌دهید و صدا به سمت پایین و عقب حرکت می‌کند و از طریق شیشه تقویت می‌شود.

دلیل اینکه چرا این کار جواب می‌دهد این است که امواج صدا به همه ی جهات پخش می شود و شما صدا را با قرار دادن منبع صدا در یک محفظه کوچک‌تر کنترل می‌کنید، در نتیجه آن را هدایت و بهتر فوکوس می‌کنید.

۸. شمع های شما تمام شده و شما هم نیازمند آن هستید

گاهی اوقات که برق قطع می شود شما نیاز دارید که شمع روشن کنید. همانطور که قبلا در متن ذکر شد، شمع ها ابزاری مفید هستند، بنابراین کاملا قابل‌درک است که چرا برخی افراد به آن‌ها نیاز دارند.

با این حال، اگر شما نیاز مبرم به روشن کردن شمع دارید، می‌توانید از یک میوه استفاده کنید.درست است، یک پرتقال ساده به شما کمک می کند.

آن را دو نصف کنید، از ساقه درون خود پرتقال به عنوان یک فتیله استفاده کنید و اطراف آن روغن بریزید، آن را روشن کنید لذت ببرید .

۹. ترفند قاشق چوبی برای جوشاندن آب

صبر کردن برای جوشیدن آب به نوعی آزار دهنده است علی الخصوص زمانی که عجله دارید. اغلب اتفاق می‌افتد که ما فراموش می‌کنیم که پاستایی را که در قابلمه قرار می‌دهیم ممکن است سر برود و محتوای آن همه جا پخش بشود.

یک ترفند ساده وجود دارد که می‌توانید از آن برای جلوگیری از سر رفتن پاستا و یا هر نوع آب دیگری که ممکن است از قابلمه بیرون بریزد، استفاده کنید.

یک قاشق چوبی را روی دیگ بگذارید. به همین سادگی. برای توضیح این که چرا این کار جواب می‌دهد، قاشق چوبی حباب‌های در حال بالا آمدن را وقتی که با یکدیگر تماس می‌گیرند، ناپایدار می‌کند.

۱۰. آینه بخار گرفته پس از استحمام

وقتی آینه بعد از گرفتن دوش بخار می کند بدتان میاد؟ یک ترفند ساده وجود دارد که می‌تواند به شما در جلوگیری از آن کمک کند.

شما می‌توانید از واکس ماشین برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه خود استفاده کنید. شما فقط باید مقدار کمی واکس ماشین را به آینه یزنید و آن را با یک پارچه خشک به همه جای آینه برسانید. این یک ترفند ساده است که قطعا مفید خواهد بود.

۱۱. ماشین لباسشویی به جوراب های شما آسیب می رساند؟

ماشین های لباسشویی به خاطر آسیب رساندن جوراب مشهور هستند. موارد زیادی وجود دارد که در آن‌ها مردم فقط یک تکه از یک جفت جوراب را پیدا می‌کنند.

اغلب اوقات، یک تکه گم‌شده جایی در لوله داخلی ماشین لباس‌شویی گیر می‌کند، اما شما حس و حال آن را ندارید تا دنبال آن بگردید.

شما می‌توانید با استفاده از هر نوع گیره جوراب ها را به هم وصل کنید. به عنوان مثال سنجاق آن‌ها را کنار هم نگه می‌دارد و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را از ماشین لباس‌شویی بیرون آورید.

اگر شما می‌ترسید که یک جفت جوراب را با یک چیز تیز به هم وصل کنید، راه حلی هم برای شما وجود دارد و آن استفاده از یک ملحفه نازک است.

می‌توانید از ملحفه به عنوان یک نگه دارنده نازک برای جوراب هایتان استفاده کنید. جوراب هارا داخل ملحفه بگذارید و همه چیز آماده است.

ملحفه به اندازه کافی نازک است که آب را از لای خود عبور دهد و جوراب‌ها را بشوید، بنابراین شما هیچ یک از جوراب‌های خود را از دست نخواهید داد.

۱۲. دری که باید باز باشد، فورا بسته می‌شود

سناریویی را تصور کنید که در آن شما یک سری مبلمان جدید خریده‌اید. با این حال، شما باید آن ها را به داخل آپارتمان ببرید.

ترفند جالبی وجود دارد که در را باز نگه دارد، این ترفند با استفاده از دو باند لاستیکی است و قرار دادن آنها بر روی دسته و قفل درب.

حالا شما می‌توانید به راحتی در را با پا یا پشت خود هل دهید و مبل و یا هر چیز دیگری را حمل کنید، بدون این که نیاز مداوم به پایین آوردن مبل خود داشته باشید، در را باز کنید، سپس دوباره آن را بردارید.

۱۳. خیس شدن کف سطل آشغال

سطل آشغال خانه ی شما محل اقلام مختلفی است که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید. آیا تا به حال متوجه آب میوه ای که ته سطل آشغال جمع می شود شده اید؟

نیازی نیست که حتما آب‌ میوه باشد، برخی از مواد غذایی معمولا آب‌ دارند که در کف سطل زباله جمع می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها مشکل است.

حتی اگر یک کیسه زباله را در سطل آشغال خود قرار دهید، باز هم ممکن است سوراخ شود و روز از نو روزی از نو! راه‌حل بسیار ساده است: از روزنامه‌های قدیمی استفاده کنید.

یک روزنامه کهنه بردارید و آن را در ته سطل بگذارید. کاغذ خشک انواع آب‌ را جذب خواهد کرد و از رسیدن آن‌ها به کف سطل زباله جلوگیری خواهد کرد.

۱۴. بررسی اینکه که آیا باتری‌ها شارژ دارند یا خیر

اطراف خانه تان را نگاه کنید. چه تعداد وسیله میبینید که با باتری کار می کنند؟ اجازه دهید یک بررسی سریع انجام دهیم، شما احتمالا چند کنترل، یک ساعت دیواری و چند مورد دیگر دارید.

پس با یک نتیجه گیری کلی معلوم می شود که کلی باتری، چه در حال کار و چه زاپاس در اختیار داریم با این حال، آیا می‌دانید که خالی هستند یا پر؟

یک تست ساده برای آن وجود دارد. باتری خود را بردارید، آن را از قسمت بالایی نگه دارید، و از ارتفاع حدودا ۶ تا ۷ اینچ رها کنید. تعداد جریان‌هایی که باتری ایجاد می‌کند وضعیت شارژ آن را به شما خواهد گفت.

اگر قبل از افتادن یک بازتاب کوچک ایجاد کند، به این معنی است که آن‌ها خوب و شارژ هستند. اگر آن‌ها چیزی بیش از یک بازتاب ایجاد کنند، به این معنی است که آن‌ها یا خالی هستند و یا نهایتا چند روزی وقت دارند.

۱۵. نحوه ساخت یک فانوس فوری

آیا یک بطری پلاستیکی ساده اطرافتان پیدا می شود؟ اگر بخواهید اتاقتان را روشن کنید، ترفند خوبی است.

بطری را بردارید و موبایلتان را زیرش بگیرید. قبل از آن، مطمئن شوید که چراغ تلفن خود را روشن کرده اید و آن را به سمت پایین بطری پلاستیکی هدایت کنید.

نور از طریق بطری در سراسر اتاق پخش خواهد شد. ایده‌آل برای ریلکس کردن، دور هم جمع شدن ها و اجتماعات اجتماعی کوچک‌تر.

۱۶. آیا کابل شارژر تلفن شما خم می شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کابل‌های شارژر تلفن خم می‌شوند و به راحتی می‌شکنند. بعضی از کابل‌ها کیفیت پایینی دارند، در حالی که برخی از مردم فقط بدشانس هستند.

با این حال، یک راه ساده برای جلوگیری از این کار و حفاظت از کابل شما وجود دارد. از یک فنر خودکار استفاده کنید و کابل را در نزدیکی جک شارژ تقویت کنید.

فنر به عنوان جاذب نیرو عمل خواهد کرد و به کابل شما کمک خواهد کرد که مدت بیشتری دوام بیاورد.

۱۷. یک نوشیدنی خنک فوری فوتی

اگر عجله دارید و باید به سرعت یک نوشیدنی را خنک کنید، یک راه‌حل فوق‌العاده سریع برای شما وجود دارد. شما فقط به دستمال کاغذی احتیاج دارید!

تنها کاری که باید بکنید این است که یک دستمال کاغذی خیس روی یک بطری بگذارید و آن را داخل یخچال قرار دهید. ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا نوشیدنی سرد شود.

با این حال به خاطر داشته باشید که اثر آن بهتر از قبل خواهد بود. یک نوشیدنی سرد کمی زمان بیشتری می‌برد، اما اگر شما وقت نداشته باشید، باز هم ارزش امتحان کردن را دارد.

۱۸. کندن ساقه توت فرنگی

شما احتمالا به اندازه هر فرد دیگری با ساقه‌های توت‌فرنگی مشکل دارید. شما نمی‌توانید از توت فرنگی به طور کامل با ساقه‌های آن در وسطش لذت ببرید.

ساده است، از یک نی پلاستیکی برای بیرون آوردن ساقه با فشار دادن آن از پایین، از میان بدن و به بالا، برای برداشتن کامل ساقه استفاده بکنید.

۱۹. مرتب سازی سیم ها و کابل ها

چند راه برای مرتب سازی سیم‌ها و کابل‌ها وجود دارد. اگر کابل‌های بدون استفاده دارید، از یک گیره مو برای نگه داشتن آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کنید.

اگر شما صفحه‌کلید یا موشواره خود را تعویض کنید، می‌توانید از یک گیره نان برای جمع کردن کابل‌های آن ها استفاده کنید. این کار زمان زیادی را صرفه‌جویی می‌کند و شما از وجود سیم های مختلف گیج نخواهید شد.

این دو روش ترفند جالبی هستند و به عنوان لایف هک در نظر گرفته می‌شوند. حال که برخی از ترفندهای زندگی که ممکن است برای شما جالب باشند، پوشش داده شده‌اند، اجازه دهید تمرکز خود را بر روی محصول دیگری از ترفند زندگی که البته زیاد مفید نیستند، قرار دهیم.

نتیجه

در نتیجه، ترفندهای روزمره زندگی به بخش مهمی از جامعه ما تبدیل شده‌است. گاهی اوقات آن‌ها جالب و خنده‌دار هستند، اغلب اوقات بسیار مفید هستند.

هر یک از ما در موقعیت‌های زیادی بودیم که در آن سخت کار می‌کردیم به جای اینکه باهوش باشیم و این زندگی به ما کمک کرد که بیشتر دومی را انجام دهیم.

بنابراین مهم نیست که مشکل شما چقدر کوچک یا بزرگ است، احتمال زیادی وجود دارد که یک ترفند برای آن وجود داشته باشد، یک کلید کوچک برای آن قفل که به شما کمک خواهد کرد در را باز کنید به جای این که در را بکوبید.

در مجموع ترفندهای زندگی، جالب و مفید هستند و اگر ما تاریخچه طولانی و محبوبیت آن‌ها را در نظر بگیریم، آن‌ها اینجا هستند تا برای مدت طولانی تری از آنچه ما در ابتدا پیش‌بینی کرده بودیم، بمانند و به ما کمک کنند.