۰ نفر

بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی؛

نگرانی از بابت سفر سیدمحمد خاتمی به مشهد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۳۳
کد خبر: 523888
نگرانی از بابت سفر سیدمحمد خاتمی به مشهد

ر بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است: آقای [محمد محمدی] ری‌شهری، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی] آمد و از خوب برگزار شدن حج امسال و تأثیر حذف [شیخ علی عبدالرحمن] حذیفی و خوش‌رفتاری مسئولان عربستان سعودی‌گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین،  در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی به تاریخ شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۷۷ که به تازگی منتشر شده؛ آمده است: 

ساعت ده صبح، آقای [عباس] واعظ طبسی، [تولیت آستان قدس رضوی] آمدند. از وضع کشور که در جهت تضعیف رهبری و روحانیت در حرکت است، اظهار نگرانی و چاره‌جویی نمودند؛ مشکل را زیر سر جناح چپ و لیبرال‌ها می‌دانند. از [آقای محسن مهرعلیزاده]، استاندار جدید خراسان شکایت دارند. از سفر آقای خاتمی به مشهد نگران‌اند که ممکن است، تحت تأثیر دوستانش در مشهد، او را در جهت مخالفت با تولیت آستان، هدایت کنند. 

جلسه شورای مجمع [تشخیص مصلحت نظام] را داشتیم. برای همه کمیسیون‌ها، یک یا دو مورد اولویت برای دستورکار تصویب کردیم. آقای ابراهیم امینی، اصرار داشت که مجمع تشخیص مصلحت، وارد بحث مشکلات کشور شود و جلوی خطرهایی که انقلاب را تهدید می‌کند، بگیرد.

عصر [آقای سنجر اورسوی]، سفیر جدید ترکیه آمد. از تجدید روابط در سطح سفارت، اظهار خوشنودی و در توسعه روابط بحث شد. گفت در خرید گاز جدی‌اند. کتابی را که آقای [سلیمان] دمیرل، [رئیس‌جمهور ترکیه]، همراه نامه‌ای فرستاده بود، تقدیم نمود. من هم بر توسعه روابط تأکید کردم و از همکاری ترکیه با اسرائیل اظهار ناخشنودی نمودم و یک دوره کتاب [سیمای] سازندگی، برای آقای دمیرل ارسال کردم.

دکتر [احمد] خالق‌نژاد [طبری]، رییس سازمان بیمه خدمات درمانی، همراه دکتر [حمید] رضایی آمد. گزارش وضع بیمه را داد و برای تصویب این قانون قدردانی‌کرد و گفت، پوشش تمامی روستاییان به صورت رایگان که حق بیمه را دولت می‌دهد، به زودی تکمیل می‌شود و فقط تهران مانده است، ولی بیمه خوداشتغالی‌ها مشکل دارد و با مصوبه این مجلس، مشکل‌تر شده و باعث کم‌آمدن ۳۰ میلیارد تومان شده است.

آقای [محمد محمدی] ری‌شهری، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی] آمد و از خوب برگزار شدن حج امسال و تأثیر حذف [شیخ علی عبدالرحمن] حذیفی و خوش‌رفتاری مسئولان عربستان سعودی‌گفت. از اوضاع جاری کشور و کارهای نامناسب قوه‌قضائیه، اظهار ناراحتی کرد و گفت، از دادگاه ویژه [روحانیت] استعفا داده و به آنجا نمی‌رود. خواستار کمک من، برای حل مشکل انتخابات [مجلس] خبرگان شد و گفت، آقای [علی] رازینی، [رئیس‌کل دادگستری تهران] را هم مورد سؤال قرار داده است. آقای [محمدرضا] نوری شاهرودی، [سفیر ایران در عربستان سعودی] آمد. شرح مبسوطی از آثار مهم سفر من به عربستان در تحسین روابط داد.