۰ نفر

در پی شیوع ویروس کرونا؛

برای سومین مرتبه در ژاپن اعلام وضع اضطراری شد

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲
کد خبر: 522969
برای سومین مرتبه در ژاپن اعلام وضع اضطراری شد

ژاپن برای مهار شیوع بیماری کووید-۱۹ برای سومین بار وضع اضطراری اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آسیاویژن به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن اعلام کرد، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن روز جمعه با حضور در نشستی خبری گفت که در پی افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ برای سومین بار وضع اضطراری اعلام می‌کند.

بر این اساس، اقدامات کنترلی در توکیو و سه استان دیگر در غرب ژاپن شامل کیوتو، اوساکا و هیوگو از روز یکشنبه آغاز می‌شود و تا دو هفته ادامه می‌یابد.

یوشیهیده به خبرنگاران گفت: دولت نسبت به افزایش تعداد مبتلایان در شهر‌های بزرگ نگران است و در این شرایط ویروس به راحتی در کل کشور شیوع پیدا می‌کند.

از این رو دولت تصمیم گرفته است در آستانه تعطیلات یک هفته‌ای بار دیگر وضع اضطراری اعلام کند. با تشدید اقدامات پیشگیرانه در مدت زمان کوتاهی می‌توانیم شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

او تاکید کرد استانداران این ۴ استان می‌توانند اقدامات سختگیرانه تری وضع کنند هرچند این اقدامات به اندازه قرنطینه سراسری سخت نخواهد بود.

تعدادی از کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها در این دو هفته تعطیل خواهند بود و ساعت پایان کار تعدادی دیگر ساعت ۸ شب خواهد بود.

ساعت و میزان فعالیت قطارها، مترو و اتوبوس‌ها کاهش می‌یابد. مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استثناء فروشگاه‌های اقلام روزانه تعطیل خواهند بود.

نخست وزیر ژاپن ضمن عذرخواهی از مردم برای ایجاد مشکلات در زمان قرنطینه متعهد شد از مشاغلی که از قرنطینه آسیب می‌بینند حمایت مالی خواهد شد.

بیشترین میزان شیوع در چند روز اخیر در استان اوساکا با ابتلای روزانه ۱۰۰۰ نفر در ۴ روز متوالی بوده است.

تعداد مبتلایان در سراسر ژاپن در روز جمعه ۵ هزار و صد نفر اعلام شد و حال بیش از ۸۰۰ بیمار هم وخیم گزارش شده است.