۰ نفر

۶۰ نکته درباره تنش‌ها و کشمکش‌ها در زندگی و چگونگی غلبه بر آن‌ها

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹
کد خبر: 522939
۶۰ نکته درباره تنش‌ها و کشمکش‌ها در زندگی و چگونگی غلبه بر آن‌ها

به عنوان انسان، ما باید باتنش های مختلفی در زندگی روبرو شویم و روشی که ما از عهده این مبارزات بر می‌آییم، تعیین می‌کند که آیا پیروز خواهیم شد یا خیر. در اینجا به برخی از نقل‌قول‌های خوب در مورد تنش‌ها در زندگی اشاره می‌کنیم که می‌تواند الهام ‌بخش شما برای مقابله، هدایت و مبارزه با مسیر شما از طریق پیش‌بینی با مسائل مالی، سلامتی، خانواده و کار شما باشد. ​

تنش به چه معناست؟

به گزارش اقتصادآنلاین، تنش‌های زندگی رویارویی‌های رایجی هستند که با واکنش ما به ناراحتی، بی‌مهری و محدودیت مشخص می‌شوند. واکنش شما به یک تنش خاص، آمادگی شما برای رویارویی با مبارزات بزرگ‌تر در زندگی را مشخص خواهد کرد.

موفقیت

نقل‌قول‌های زیر نشان می‌دهند که اثبات پیشرفت یک زندگی در کشمکشی است که با آن مواجه است:

اپرا وینفری می گوید که:

" جایی که تنش وجود ندارد، هیچ قدرتی وجود ندارد."

و همچنین فردریک داگلاس در این مورد می گوید که:

" اگر تنش وجود نداشته باشد، هیچ پیشرفتی وجود ندارد."

الیزابت کوبلر راس:

"زیباترین افرادی که می‌شناسیم آن‌هایی هستند که درد و رنج، مبارزه شناخته‌شده، فقدان شناخته‌شده را شناخته‌اند و راه خود را از آن اعماق پیدا کرده‌اند."

برنارد کلوین کلایو:

" هنگامی که طوفان‌ها می‌آیند؛ تو فقط میتوانی به آنها اجازه بدهی که سرعتت را کم کنند، اما نگذار جلوی تو را بگیرند. تاخیر، انحراف و ناامیدی وجود خواهد داشت، اما شما باید از پس آن برآیید."

نقل قول‌هایی مورد تنش‌های مالی

یکی از تنش‌هایی که مردم با آن مواجه هستند، مشکلات مالی است. ممکن است درآمد کافی نداشته باشید و یا بدهی انباشته شده‌باشد. درک منبع تنش‌های مالی، کلید غلبه بر آن است.

موفقیت

در اینجا برخی از نقل‌قول‌ها در مورد مشکلات زندگی آورده شده‌است تا به شما کمک کند درک درستی از مسائل مالی خود به دست آورید و بر مشکلات خود غلبه کنید:

باب مارلی در رابطه با این موضوع می گوید که:

"پول اعداد هستند و اعداد هرگز تمام نمی‌شوند. اگر خوشحال بودن پول لازم دارد، جستجوی شما برای شادی هرگز تمام نخواهد شد."

بیز استون:

" زمان‌بندی، پشت‌کار و ۱۰ سال تلاش در نهایت شما را به یک موفقیت شبانه تبدیل خواهد کرد."

پیس پیلگریم:

" بسیاری از افرادی که می‌گویند مشکلات مالی دارند، در حقیقت به این معنی است که بیش از آنچه نیاز دارند می‌خواهند."

سوز ​اورمان​:

" شما هرگز نمی‌توانید مشکل مالی را با پول حل کنید. تنها راه برای داشتن ثروت خالص بیشتر این است که به داخل خانه بروید تا ببینید چرا بدون آن می‌روید."

رابرت کیوساکی:

" اگر می‌خواهید از نظر مالی بی نیاز باشید، باید به فردی متفاوت از امروز تبدیل شوید و هر آنچه را که شما را در گذشته نگه‌داشته رها کنید."

سنکا:

" این مردی که خیلی کم دارد فقیر نیست، بلکه مردی که بیشتر می خواهد، فقیر است." 

نقل قول‌هایی مربوط به تنش‌های مربوط به سلامتی

تنش‌های سلامتی واقعی هستند و می‌توانند از ناراحتی‌های جزئی گرفته تا بیماری‌های مزمن را شامل شوند.

موفقیت

چگونه می‌توانید در شرایطی که با مشکلات جدی سلامتی مواجه هستید و هنوز هم باید به زندگی ادامه دهید، مقابله کنید؟ در اینجا چند نقل‌قول برای الهام بخشیدن به شما آورده شده‌است:

مربی جان وودن:

" هرگز اجازه ندهید کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید شما را از انجام کارهایی که می‌توانید منع کنند."

ناشناس:

"نمی‌خواهم درد و کشمکش مرا قربانی کند. من می‌خواهم که مبارزه من باعث شود که من کس دیگری شوم."

جان شیپ:

" شما یا آنچه را که با شما برخورد کرده ‌است می پذیرید و اجازه می‌دهید که شما فرد بهتری شوید و یا اجازه می‌دهید که شما را از پا در آورد." ​

کلی همینگوی:

" گاهی اوقات شما کنترل بیماری خود را در دست خواهید گرفت و گاهی اوقات ناامید می‌شوید و این خوب است! آزاد شوید، خودتان را ببخشید و فردا دوباره امتحان کنید."

دیل کارنگی:

" بیشتر کارهای مهم دنیا توسط افرادی انجام شده‌است که وقتی به نظر می‌رسد هیچ امیدی وجود ندارد به تلاش خود ادامه می‌دهند."

نقل قول‌هایی در مورد تنش‌های خانوادگی

زندگی خانوادگی شیرین است. با هر چالشی که در دنیا با آن مواجه هستیم، می‌دانیم که همیشه می‌توانیم عشق، تشویق، حمایت و آسایش را در خانواده خود بیابیم.

 با این حال همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات تنش‌های واقعی از طرف خانواده است. این ممکن است در نتیجه اختلافات پی‌درپی با یک شریک و یا این واقعیت باشد که خانواده با یک "دشمن" مشترک مواجه است. ​

اگر در خانه با چالش‌هایی روبرو هستید، در اینجا به برخی از نقل‌قول‌ها در مورد مشکلات زندگی اشاره می‌کنیم تا به شما کمک کنند با مشکلات خانوادگی کنار بیایید و آن‌ها را مدیریت کنید:

نقل قولی از یک معتاد:

" خودتان را گول نزنید، یک تعارض هرگز مساله سطحی نیست. این مساله در مورد زخم‌های ناگفته، درمان نشده و التیام نیافته است."

ناشناس:

" هر رابطه‌ای مشکلات خودش را دارد، اما چیزی که آن را کامل می‌کند این است که شما هنوز می‌خواهید وقتی همه چیز اشتباه پیش می‌رود با هم باشید."

ناشناس:

" وقتی دو نفر واقعا به یکدیگر اهمیت می‌دهند، همیشه راهی پیدا می‌کنند تا آن را به نتیجه برسانند. مهم نیست که چقدر سخت است."

رابرت بروئو:

" زندگی خانوادگی یک تلاش روزانه برای تبدیل عشق به شادی است."

" شما ممکن است از عبور از یک اقیانوس و یا راه رفتن در میان شعله‌های آتش بترسید، اما خانواده شما را به چیزهای پر مخاطره تر تبدیل خواهد کرد، زیرا این قدرت پیوند شما است."

دیو ویلیس:

" یک ازدواج قوی نیازمند آن است که دو نفر دوست داشته باشند، حتی در روزهایی که برای دوست داشتن یکدیگر تلاش می‌کنند."  

نقل و قولی با یک استاد:

"خانواده ما دایره قدرت و عشق است. با هر تولد و اتحاد رشد میکند. هر بحرانی که با آن مواجه می‌شود دایره را قوی‌تر می‌کند."

ناشناس:

" برای چیزهای درست مانند عشق، خانواده و آرامشتان مبارزه کنید، زیرا اگر این کار را نکنید، خودتان را در حال مبارزه برای چیزهایی خواهید دید که به سختی می‌توانید درک کنید که آن‌ها چگونه در زندگی شما اولویت پیدا کرده‌اند."

نقل قول‌هایی درباره تنش هنگام کار

بسیاری از تنش‌ها به خاطر به دست آوردن و حفظ ابزار امرار معاش است. دلیل آن این است که بسیاری از مردم برای منابعی رقابت می‌کنند که کمیاب هستند.

بنابراین شما باید نهایت تلاش خود را بکنید تا یک فرد رقابتی باقی بمانید تا شانس به نفع شما باشد. در اینجا به برخی از نقل‌قول‌ها برای الهام بخشیدن به شما برای مقابله با تنش‌های خود در محل کار اشاره می‌کنیم:

ویلیام اوسلر:

" سعی و تلاش و ایمان داشتن به برخی از ایده‌آل‌های خاص ارزش مبارزه کردن را دارد."

ویلما رودولف:

" باور کنید، پاداش بدون مبارزه چندان بزرگ نیست."

​ اندرو کارنگی:

" افرادی که قادر به انگیزه دادن به خود نیستند باید به حد متوسط بودن خود راضی باشند، مهم نیست که استعدادهای دیگر آن‌ها چقدر تاثیرگذار باشد."

" برای مشکلات شکرگذار باشید. اگر سختی آن‌ها کم‌تر بود، کسی که توانایی کمتری داشت می‌توانست شغل شما را داشته باشد."

ناشناس:

" اگر شما را می‌ترساند، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد."

مری کیس:

" بدون فشار، بدون الماس."

زمانی که لازم است آرام باشید

گاهی اوقات در تلاش برای مواجهه با چالش‌های کاری خود، ما تمایل به کار بیش از حد خود داریم و این به سلامتی و بهره‌وری ما لطمه می‌زند.

در اینجا برخی از نقل‌قول‌ها در مورد تنش‌ها در زندگی آورده شده‌است تا به شما کمک کند بدانید چه موقع وقت آن است که آرامش خود را حفظ و نفس خود را حبس کنید:

برتران راسل:

" یکی از نشانه‌های نزدیک شدن به اختلال عصبی این باور است که کار فرد بسیار مهم است."

جان دی پائولا:

" آهسته حرکت کنید و هر چیزی که دنبال می‌کنید به اطراف شما می آید و به شما می رسد."

ریچی نورتون:

" اغلب اوقات هنگامی که ما اهداف را به شغل تبدیل می‌کنیم، رویاها تبدیل به کابوس‌های زنده می‌شوند."

فردریک ساندرز:

" سلول‌های مغز ایده خلق می‌کنند. استرس سلول‌های مغز را می‌کشد. استرس ایده خوبی نیست."

استیو پاولینا:

" باور به این که شما باید کاری برای کمال انجام دهید، یک دستورالعمل برای استرس است و شما استرس را با کار مرتبط می‌کنید و در نتیجه خودتان را مجبور می‌کنید که از آن اجتناب کنید."

زمانی که با مخالفان روبرو می‌شوید

زمانی که می‌خواهید تمام تلاش خود را بکنید تا به اهداف سازمانی برسید، کسانی هستند که ممکن است روش‌ها و یا سبک شما را دوست نداشته باشند.

چنین افرادی می‌توانند خود را به طرف مخالف تبدیل کنند و تلاش‌های شما را خنثی کنند. در اینجا به برخی از نقل‌قول‌ها برای کمک به مقابله با چنین مخالفت‌هایی اشاره می‌کنیم:

البرت هوبارد می گوید:

" تنها یک راه برای جلوگیری از انتقاد وجود دارد: هیچ کاری نکنید، چیزی نگویید و هیچ باشید."

هریت بیچر استو:

" وقتی وارد یک مکان تنگ می‌شوید و همه چیز بر علیه شما پیش می‌رود تا زمانی که به نظر برسد که شما نمی‌توانید یک دقیقه دیگر دوام بیاورید، هرگز تسلیم نشوید، زیرا این فقط مکان و زمانی است که جزر و مد شروع می‌شود."

مالکوم اس:

" اگر شغلی بدون هیچ گونه ناراحتی داشته باشید، شغلی ندارید."

برخی افراد وجود دارند که همیشه عصبانی به نظر می‌رسند و به طور مداوم به دنبال درگیری هستند. ​از اینگونه افراد دوری کنید. جنگی که آن‌ها در حال مبارزه با آن هستند، با شما نیست، بلکه با خودشان است.

نقل قول‌هایی در مورد این که چگونه تنش ها​ به ما کمک می‌کنند

تنش در زندگی ضرورت دارد. هیچ‌کس واقعا نمی‌خواهد مبارزه کند، اما بدون آن ممکن است به پتانسیل کامل خود به عنوان انسان دست پیدا نکنیم. در اینجا برخی از نقل‌قول‌ها در مورد درگیری‌ها در زندگی و فواید متعدد آن‌ها آورده شده‌است:

ناشناس:

" مهم نیست که اکنون چقدر دردناک است، روزی به گذشته نگاه خواهید کرد و متوجه خواهید شد که تلاش‌هایتان زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر داده‌است."

ناشناس:

" فقط به این دلیل که شما در حال کشمکش هستید به این معنی نیست که در حال شکست هستید. هر موفقیت بزرگ نیازمند نوعی تلاش برای رسیدن به آن است! فرصت همیشه با مخالفت همراه است!​ ​طاقت بیاورید.​"

برایانت گیل:

"مبارزه تو توانایی تو است. اگر بتوانید به موقع در برابر عوامل منفی، تلخ و یا نا امید شدن مقاومت کنید، مبارزات شما همه چیز را به شما خواهد داد."

هانی اسکوپ:

"گاهی اوقات بهترین چیزها در زندگی از بدترین شرایط می‌آیند."

ناشناس:

" شما هرگز نمی‌دانید چقدر قوی هستید، تا زمانی که قوی باشید تنها انتخابی است که دارید."

جواهر لعل‌ نهرو:

" بحران و بن‌بست زمانی که رخ می‌دهد، حداقل این مزیت را دارد، آن‌ها ما را مجبور به فکر کردن می‌کنند."

آویژه داس:

"مبارزه خوب است. ما را محکم می کند. مبارزه لازم است. مارا قوی می کند"

ناشناس:

" کشمکشی که امروز با آن مواجه هستید، توسعه قدرتی است که برای فردا به آن نیاز دارید."

ناپلئون هیل:

" قدرت و رشد تنها از طریق تلاش و مبارزه مداوم حاصل می‌شود."

اسکار اولیق آیس:

" به مبارزات زندگی خود افتخار کنید. آن‌ها شما را به عظمت نزدیک‌تر می‌کنند."

هلن کلر:

" کشمکش های زندگی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های ماست. این موضوع ما را صبور، حساس و دگرگون می‌کند. به ما می‌آموزد که اگر چه دنیا پر از درد و رنج است، اما پر از راه‌های غلبه بر آن نیز هست."

اف .​ اسکات فیتزجرالد:

" زندگی اساسا یک فریبکار است و شرایط آن شرایط شکست‌خوردن است؛ چیزهای قابل بخشش شادی و لذت نیستند، بلکه رضایت‌های عمیق‌تر هستند که از کشمکش بیرون می‌آیند."

نقل قول‌هایی درباره چگونگی متعادل کردن مبارزه با زندگی

مبارزه کردن مفید است، اما کل زندگی شما نباید فقط در مورد مبارزه باشد. در غیر این صورت، زندگی تبدیل به جنگ می‌شد.

در اینجا برخی از نقل‌قول‌ها برای کمک به شما در متعادل کردن تنش‌های خود با زندگی و تجربه خوب زندگی در تمام طول عمر آورده شده‌است:

ناشناس:

" مبارزه کردن هویت نیست. شما باید یاد بگیرید که در حین مبارزه زندگی کنید، به طوری که هر کسی که شما را می‌بیند بتواند مبارزه را از زندگی شما جدا کند."

Debasish Mridha :

" زندگی را با مبارزات پر نکنید بلکه آن را پر از شادی کنید. یک گل همیشه برای زنده ماندن تلاش می‌کند، اما هرگز فراموش نمی‌کند که با شادی شکوفه دهد." 

" تا آنجا که این کار آسان نخواهد بود، بهتر است زندگی را حتی در طول مبارزات انتخاب کنید."

تنش ها​ به اندازه زندگی اعتیاد آور هستند، بنابراین وقتی خود را در آن مقیاس تعادلی می‌بینید که نسبت به دیگری کج و معوج می‌شود، علایم محرومیت را احساس خواهید کرد، مثل این که خیلی کم از یک به دست آورده‌اید."

کیلروی جی:

" نوشتن یکی از روش‌های بروز مشکلات و وقایع غیرقابل توضیح زندگی در قالب ساختار یافته برای بررسی خود است."

افکار نهایی

وقتی که زندگی را می‌گذرانید، امید را زنده نگه دارید. کشمکش‌ها شما را شکل می‌دهند تا به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا یاد بگیرید چگونه مبارزه کنید تا برنده شوید.

آن‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند بدانید که وقتی در بازی بمانید، به غیر ممکن دست خواهید یافت. چیزهایی که در ابتدا فکر می‌کردید هرگز ممکن نیستند در دسترس شما قرار خواهند گرفت. بنابراین به مبارزات خود با نگرش درست نزدیک شوید. ​