۰ نفر

فرمانده انتظامی پایتخت؛

در ایام ماه رمضان تغییری در ساعات منع تردد شبانه ایجاد نشده است

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 520200
در ایام ماه رمضان تغییری در ساعات منع تردد شبانه ایجاد نشده است

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ساعت اجرای ممنوعیت تردد شبانه تغییر نکرده و از ۲۲ تا ۳ صبح است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه چهل و سومین مرحله از اجرای طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان باید تلاش کنیم شئونات این ماه را رعایت کنیم از همین رو از واحد های صنفی و برخی افراد که معذوریت شرعی دارند می خواهیم که شئونات را رعایت کنند.

وی گفت: برخی واحد های صنفی در مبادی ورودی با رعایت ضوابطی که به آنها ابلاغ شده می توانند خدمات ارائه دهند لذا انتظار داریم شئونات رعایت شود. 

وی درباره تغییر در ساعت ممنوعیت تردد شبانه در ایام ماه مبارک رمضان گفت:در ایام ماه رمضان تغییری در ساعات منع تردد شبانه ایجاد نشده و ساعت منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد است و تغییر نداشته است؛ مگر مصوبه جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اعلام شود.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص چگونگی رعایت محدودیتهای فعالیت کسب و کار توسط واحدهای صنفی اظهار داشت: بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد صنوف رعایت می کنند؛ آنهایی که رعایت نمی کنند در حاشیه ها هستند؛ البته باید گفت که بیش از ۵۰ گشت پلیس نظارت بر اماکن به همراه وزارت بهداشت و وزارت صنعت در حال گشت زنی و نظارت هستند و در این مدت نیز بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی تذکر گرفته اند البته هنوز پلمب صورت نگرفته است؛ اما اگر رعایت نشود مجبور به پلمب نیز هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تجمعات در پارک های بیرون از تهران زیاد شده است؛ باید مردم کمک کنند تا مشکل برطرف شود.

وی درباره برخی خاموشی ها در تهران گفت: دوباره بحث خاموشی ها در برخی نقاط تهران مشاهده می شود؛ دیروز در ستاد کرونا در استان تهران این موضوع را اعلام کردیم.

سردار رحیمی ادامه داد:میزان تصادفات در برخی از بزرگراهها افزایش داشته و در مناطق پرخطر نباید خاموشی ایجاد شود و ما درخواست کردیم خاموشی معابر در شبها نداشته باشیم.

وی همچنین درباره وقوع درگیری پلیس با سارقان در شب گذشته گفت: شب گذشته حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد در منطقه خلازیر نیروهای گشتی در سرکلانتری دهم در حال گشت بودند که با تعدادی سارق مسلح مواجه شده و برای دستگیری اقدام کرده ولی آنها متواری شده و در جریان تعقیب و گریز یک نفر از سارقان مصدوم وسه نفر دستگیر شدند؛ از این افراد یک قبضه سلاح کشف شد.

رییس پلیس پایتخت در خصوص عملکرد پلیس برای مبارزه با سرقت اعلام کرد: وظیفه پلیس برنامه ریزی برای مقابله با مالخران، زورگیران و سارقان است ما دائم در حال کار هستیم و بخش اعظم اقدامات ما شناسایی و اقدامات اطلاعاتی است تا حالت تهاجمی به این افراد داشته باشیم این طرحها نیز ادامه پیدا می کند. در حال حاضر توانسته ایم در این چهار سال سهم سرقت را از ۳۰ درصد به ۲۰.۵ درصد در تهران برسانیم. 

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره فروش واکسن در بازار ناصرخسرو گفت: در خصوص فروش واکسن مورد خاصی مشاهده نشده است؛ در این باره صحبت زیاد می کنند، اما مورد رسمی کشف نکرده ایم؛ همچنین در فضای مجازی نیز موردی از خرید و فروش واکسن مشاهده نشده است.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: ما در این خصوص نظارت کامل داریم و خرید و فروش واکسن به جز از سوی وزارت بهداشت جرم است و قطعا پلیس با افراد متخلف در این زمینه برخورد می کند.