۰ نفر

تمایل آموزش و پرورش به برگزاری حضوری امتحانات

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 519263
تمایل آموزش و پرورش به برگزاری حضوری امتحانات

با پایان تعطیلات نوروزی و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، رنگ کرونایی مناطق هم تغییر کرد و در نتیجه، شرایط سخت‌گیرانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است اما در چنین وضعیتی، تکلیف کلاس‌های حضوری و امتحانات دانش‌آموزان چه خواهد شد؟!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسئولان آموزش و پرورش برای پایه‌های نهم به دلیل هدایت تحصیلی و به ویژه در پایه دوازدهم که در سرنوشت کنکور مؤثر است، اصرار دارند که آموزش‌ها حضوری باشد اما این موضوع به این معنا نیست که حتما حضوری باشد. 

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: کماکان متقاضی برگزاری حضوری برخی آزمون‌ها که در سال‌های گذشته حضوری بوده‌اند مانند پایه‌های نهم و دوازدهم هستیم، زیرا تأثیرگذار هستند و اگر خللی ایجاد شود و مورد مناقشه قرار گیرد، ممکن است حقوق دانش‌آموزان تضییع شود.

وی افزود: بنابراین ترجیح ما این است که دانش‌آموزان در یک آزمون هماهنگ حضوری شرکت کنند، مگر آنکه وضعیت کشور این اجازه را به ما ندهد که در آن صورت باید تدبیر دیگری بیندیشیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: هر آزمونی را به ما اجازه دهند که حضوری برگزار کنیم، برگزاری حضوری را ترجیح می‌دهیم اما اگر با محدودیت‌های کرونایی مواجه شویم از روش‌های غیرحضوری برای برگزاری آزمون‌ها استفاده خواهیم کرد.

*وضعیت برگزاری امتحانات منوط به تصمیم ستاد کرونا

همچنین مدیرکل سلامت و تندرسی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: امتحانات پایان سال در خرداد برگزار می‌شود و هنوز بیش از یک ماه دیگر زمان باقیست و باید دید شرایط کرونایی چگونه خواهد شد.

وی تصریح کرد: سلامت دانش‌آموزان در اولویت است و وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد کرونا، درباره نحوه برگزاری امتحانات نهایی تصمیم‌گیری می‌کند.