۰ نفر

افزایش تعداد تست‌های کرونا به بیش از ۱۴۰ هزار عدد در روز؛

اصناف از امروز باید تعطیل می‌شدند

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۰۴
کد خبر: 518744
اصناف از امروز باید تعطیل می‌شدند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت‌های جدید کرونایی باید از امروز اعمال می‌شدند و در صورتی که انجام نشده این موضوع تخلف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا رییسی در برنامه زنده تلویزیونی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موضوع ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به اصناف از سال گذشته شروع شده است.در واقع قرارگاه ستاد، محدودیت‌ها را به استانداری‌ها اعلام می‌کند و باید اجرا شوند. محدودیت‌های جدید و بسته شدن اصناف از همین امروز باید اعمال می‌شد و در صورتی که انجام نشده ، این موضوع تخلف است.

او درخصوص تغییر شاخص رنگ بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت بیان کرد: ما در الگوی بیماری مشاهده می‌کنیم زمانی که تعداد بیماران سرپایی بالا می‌رود؛ معمولا یک هفته تا ۱۰ روز تعداد بستری‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه بعد ۳ تا ۴ هفته آمار فوتی‌ها بیشتر خواهد شد. به همین دلیل اعلام کردیم معیار فعلی بر اساس بیماران بستری است. در واقع ما به این دلیل که یک گام جلوتر از ویروس حرکت کنیم، باید به سطح یک یعنی میزان بیماران سرپایی برسیم.

جزییات دستور ۸ ماده‌ای وزیر بهداشت برای مقابله با موج سهمگین کرونا

رییسی گفت: گام چهارم و ضربتی ما طرح شهید سلیمانی بود که از ۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین زمان اجرای این طرح بود. بعد از آن، گام پنجم ما هست که بحث واکسیناسیون و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و تشدید نظارت ها با قدرت و جدیت بیشتر دنبال خواهد شد. همچنین شناسایی ویروس‌های جدید جهش یافته که وزیر بهداشت دستور دادند به همراه جذب نیروی انسانی پیگیری می شود.

او در پاسخ به افزایش میزان تست‌ها بیان کرد: رسیدن آمار ابتلا به ۲۰ هزار نفر نشان از افزایش میزان تست‌های سریع کروناست. هم اکنون تعداد تست‌های ما به ۱۰ هزار رسیده که برنامه‌هایی برای افزایش بیشتر در نظر گرفته ایم.البته تعداد تست‌های کرونا به بیش از ۱۴۰ هزار عدد در روز رسیده است.