۰ نفر

سازمان راهداری؛

ترددهای جاده‌ای در نوروز، ۹۳درصد افزایش داشت

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبر: 517784
ترددهای جاده‌ای در نوروز، ۹۳درصد افزایش داشت

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: تردد بین استانی وسایل نقلیه در جاده‌های کشور از ۲۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، طبق تحلیل‌های انجام شده در مرکز مدیریت راه‌های کشور وضعیت تردد و تغییرات الگوی سفر از ۲۰ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ حاکی از افزایش ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ و کاهش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.

همچنین بر اساس آمارهای به دست آمده، تردد بین استانی روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۴۴۹ وسیله نقلیه بوده است که ۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح ۲۰ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ تقریباً ۱۰ میلیون و ۲۴ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدأ استانی در محورهای برون‌شهری رؤیت شده است که از این پلاک‌ها حدود ۹ میلیون و ۳۴۱ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

همچنین بر اساس گزارش دریافتی از سامانه‌های ترددشمار محورهای دارای بیشترین تردد در بازه زمانی فوق الذکر، محورهای استان البرز شامل آزادراه‌های کرج - تهران، قزوین- کرج، استان تهران شامل آزادراه قم- تهران، آزادراه ساوه- تهران، محورهای پاکدشت- تهران و بومهن- جاجرود بوده است.

علاوه بر این بیشترین افزایش مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های گیلان (۲۳۳ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد (۱۹۲ درصد) و مازندران (۱۸۹ درصد) بوده است.

شایان ذکر است مجموع شکایات ثبت شده از ابتدا تا پایان طرح مذکور، ۱۳۷۱ مورد بوده است.