۰ نفر

سردار سعید محمد تخلف اقتصادی کرده است یا سیاسی؟

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 517759
سردار سعید محمد تخلف اقتصادی کرده است یا سیاسی؟

ورود سپاهیان به مسائل سیاسی فرآیندی دارد که باید طی شود و اگر طی نشود، در واقع همان دخالت عناصر سپاه در مسائل سیاسی تلقی می‌شود که در اساسنامه سپاه هم تشخیص آن برعهده نماینده ولی‌فقیه در این نهاد نظامی گذاشته شده تا از وقوع این موارد جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی که پیش از این از برکناری سعید محمد خبر داده و کمی بعد، وقتی با واکنش توام با تکذیب سعید محمد مواجه شد، ضمن عقب‌نشینی از ادعایش، از سخنان خود در این رابطه عذرخواهی کرد، دیروز بار دیگر ادعای نخست خود را تکرار کرده و در این رابطه به «اعتماد» توضیح داده است. او می‌گوید:«درآن زمان من هم همین موضوع برکناری را که سردار جوانی اعلام کردند، عرض کردم ولی آقای سعید محمد گفتند که من استعفا دادم و چون من به صداقت ایشان ایمان دارم، گفتم باتوجه به تکذیب ایشان اگر واقعیت غیر از این است، من از ایشان عذرخواهی می‌کنم. ولی خُب الان وقتی معاون سیاسی سپاه پاسداران موضوع برکناری را تایید می‌کند طبیعتا آقای سعید محمد باید پاسخ دهند.»

ترقی همچنین درباره واکنش محمد و تکذیبیه دیروز دفتر او نیز می‌گوید:«شخص سعید محمد هم در این باره توضیح نداده بلکه فعلا ستادهای انتخاباتی ایشان تکذیب کرده‌اند. بالاخره باید توجه کرد که معاونت سیاسی سپاه مسوول مساله است و اگر مطلبی بگوید،کسی خارج از سیستم نمی‌تواند نقد کند و منکر شود.»

این چهره سیاسی اصولگرا درباره جزییات تخلف سعید محمد گفته است:«بنا ندارم که وارد ریز مسائل شوم. ولی ورود سپاهیان به مسائل سیاسی فرآیندی دارد که باید طی شود و اگر طی نشود، در واقع همان دخالت عناصر سپاه در مسائل سیاسی تلقی می‌شود که در اساسنامه سپاه هم تشخیص آن برعهده نماینده ولی‌فقیه در این نهاد نظامی گذاشته شده تا از وقوع این موارد جلوگیری کند.» او همچنین گفته است:«اگر فعالیت انتخاباتی،کار سیاسی محسوب شود که همین‌طور هم هست، آقای سعید محمد باید از اردیبهشت سال گذشته که فعالیت خود را شروع کرد، استفعا می‌داد، نه حالا.» این چهره سیاس اصولگرا البته با رد برخی شایعات در این رابطه گفته است:«بحث تخلف اقتصادی مطرح نیست، بیشتر همین تخلف از طی نکردن فرآیند ورود به بحث انتخابات مدنظر است.»

ترقی درباره تحلیل برخی ناظران مبنی بر به پایان رسیدن پروژه انتخاباتی سعید محمد درپی انتشار اظهارات معاون سیاسی سپاه پاسداران می‌گوید:«این بستگی به نظر شورای نگهبان دارد. ما نمی‌توانیم بیشتر از حیطه خودمان در این باره اظهارنظر کنیم. شورای نگهبان بررسی لازم را انجام می‌دهد و درنهایت ممکن است که از نظر اعضای این نهاد، اقدامات سعید محمد تخلف قابل‌توجهی نباشد و ممکن هم هست که این تخلف را مدنظر قرار دهند.»