۰ نفر

مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها خبر داد؛

ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب محور هراز

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹
کد خبر: 517443
ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب محور هراز

مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب محور هراز برخی مقاطع گزارش شده است، از تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ایمان محرابی نیا، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات بیش از 2300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط و حدود 800 دوربین‌های نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

 آزادراه کرج-تهران با 88 هزار تردد پرترددترین جاده کشور

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه کرج-تهران با 88 هزار تردد، آزادراه قزوین-کرج با 74 هزار تردد و آزادراه تهران-کرج با 54 هزار تردد ثبت شد.

 ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب محور هراز و تردد روان در کندوان

مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها درباره وضعیت ترافیکی محورهای تهران-شمال گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور هراز مسیر شمال به جنوب محدوده تونل شماره یک گزارش شده است.

محرابی نیا از تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت داریم.

 برف و باران در جاده های 7 استان

وی درباره وضعیت جوی جاده‌ها با بیان اینکه در حال حاضر در محورهای شمالی بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم گفت: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی و زنجان و بارش باران در برخی از محورهای استان های اردبیل، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان گزارش شده است.

 10 جاده به دلیل کاهش ایمنی مسیر مسدود است

مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها یادآور شد: در حال حاضر محور فرعی شمشک-دیزین، محور‌ پونل-خلخال، جاده رامیان-اولنگ-شاهرود و محور وازک-بلده در مازندران به دلیل کاهش ایمنی در مسیر، مسدود است.

محرابی نیا اضافه کرد: همچنین محور گنج نامه-تویسرکان، جاده شهداد-نهبندان، محور فرعی سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، جاده قزوین - همدان در کیلومتر 110 و محور‌‌ خرم‌آباد-پلدختر به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

 کاهش 14.4 درصدی ترافیک جاده‌ها در شبانه روز گذشته

وی گفت: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد 2367 دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل 14.4 درصد کاهش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها 8 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح ثبت شد.