۰ نفر

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا؛

کیفیت هوای پایتخت مطلوب شد

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۵۴
کد خبر: 516935
کیفیت هوای پایتخت مطلوب شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۲ فروردین ماه) درپی وزش باد طی ساعات گذشته در محدوده قابل قبول قرار دارد اما پیش‌بینی می‌شود براثر کاهش تندی باد طی روز کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۲ فروردین ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها است.

به‌تدریج با افزایش ناپایداری جوی طی روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با این‌حال با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی امروز پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق پایتخت غلظت آلاینده‌ها افزایش و کیفیت هوا کاهش پیدا کند.

صبح فردا (۱۳ فروردین ماه) با کاهش ترافیک و وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت و رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد و احتمال رگبار پراکنده در ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

شایان‌ذکر است با استمرار این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۱۳ فروردین ماه) کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۷ بود و هوای پایتخت در شرایط ‌قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۲ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.