۰ نفر

گسترش شیوع ویروس کرونا در فرانسه؛

فرانسه به مدت چهار هفته وارد قرنطینه می‌شود

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۲۰
کد خبر: 516908
فرانسه به مدت چهار هفته وارد قرنطینه می‌شود

گسترش شیوع ویروس کرونا در فرانسه سبب شده تا این کشور از روز شنبه و به مدت چهار هفته وارد قرنطینه سراسری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت که قرنطینه مربوط به ویروس کرونا که پیشتر برای ۱۹ منطقه فرانسه اعمال شده بود به دلیل وخیم شدن شرایط شیوع ویروس کرونا از روز سوم آوریل (۱۴ فروردین) به مدت ۴ هفته در تمام این کشور اعمال خواهد شد.

ماکرون که در یک سخنرانی تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: «محدودیت‌ها که پیشتر در ۱۹ منطقه اجرا می‌شد از این شنبه به مدت ۴ هفته درتمام مناطق فرانسه اعمال می‌شود».

رییس جمهور فرانسه همچنین از تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها در سراسر این کشور به دلیل وخیم شدن شرایط همه گیری ویروس کرونا خبر داد.

وی گفت: «ما مدارس و مهد کودک‌ها را به مدت ۳ هفته خواهیم بست اما تعلیم باید حفظ شود و این بدان معناست که کلاس‌های مدرسه از هفته بعد در خانه‌ها خواهد بود».

شیوع ویروس کرونا طی هفته‌های گذشته در فرانسه وخیم‌تر شده و تعداد مبتلایان روند صعودی گرفته است.

از آغاز همه‌گیری کرونا در فرانسه تا کنون ۴.۵ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد بیش از ۹۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند».

بر اساس قوانین قرنطینه سراسری در فرانسه، فروشگاه‌های که در اولویت قرار ندارند تعطیل شده و جابجایی میان مناطق محدود می‌شود. کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها، تماشاخانه‌ها و سینماها تا اواخر اکتبر در این کشور مسدود خواهند ماند.