۰ نفر

معاون علوم پزشکی گیلان؛

رودسر و لنگرود نارنجی شدند

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۱۹
کد خبر: 516907
رودسر و لنگرود نارنجی شدند

معاون علوم پزشکی گیلان، از نارنجی شدن دو شهرستان زرد گیلان خبر داد و گفت: مسافرت های نوروزی زنگ خطری برای گیلان تا دو هفته آینده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آبتین حیدرزاده، از نارنجی شدن دو شهرستان زرد گیلان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان های رودسر و لنگرود در شرق گیلان با روند افزایش بیماران کرونایی مواجه شدند و به سمت قرمز شدن پیش می روند.

وی افزایش مبتلایان به کرونا و تغییر رنگ شهرها را ناشی از عادی انگاری بیماری دانست و افزود: متاسفانه طی دو هفته گذشته شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی خانواده ها بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در تمام خانواده های دارای فرد مبتلا به کرونا رد پای حضور یک مسافر از سایر نقاط کشور دیده می شود، تصریح کرد: مسافرت های نوروزی زنگ خطری برای گیلان تا دو هفته آینده است لذا مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کرده و دید و بازدید نوروزی را در فضای باز داشته باشند.

حیدرزاده در گفت و گو با خبر شبکه باران، از مردم خواست روز طبیعت امسال نیز در خانه بمانند و یادآور شد: دورهمی ها وضعیت بیماری را بدتر می کند و ممکن است گیلان به سمت نارنجی و قرمز برود.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، گفت: در حال حاضر ۳۷۰ بیمار کرونا در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال حدود ۷۰ نفر وخیم است.