۰ نفر

معاون سازمان ثبت اسناد کشور؛

۳۶میلیون از اراضی کشور در طرح کاداستر سنددار شد

۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۴۳
کد خبر: 516700
۳۶میلیون از اراضی کشور در طرح کاداستر سنددار شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۱۱ماهه سال۱۳۹۹ حدود ۳۶میلیون هکتار از اراضی کشور در راستای اجرای طرح کاداستر سنددار شده که این تعداد معادل حدود چهار برابر ۴۰سال گذشته است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی هادی روز سه‌شنبه در حاشیه سفر رییس قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان لرستان و در جلسه شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان درباره اجرای طرح کاداستر (حدنگار) افزود: از ۱۶۲ میلیون هکتار اراضی کشور در طول ۴۰ سال گذشته و تا ابتدای سال ۹۸ برای ۱۱ میلیون هکتار سند صادر شده است.

هادی تاکید کرد: اگر طرح کاداستر و اجرا را که از جمله فعالیت‌های عقب مانده سازمان است به اتمام برسانیم، فعالیت‌ها در واحدهای ثبتی بروز و به حالت طبیعی بر می‌گردد و بسیاری از مشکلات مردم هم حل می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان ثبت دارای ساختمان‌های فرسوده زیادی است تلاش می‌کنیم برای تکمیل، ساخت و تجهیز ساختمان‌ها، پروژه‌هایی را در کشور اجرا کنیم. ۴۵ پروژه در ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شده تا بتوانیم فضای مناسب ساختمان‌ها را برای همکاران در سال‌های آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم هوشمندسازی سازمان ثبت اظهار داشت: استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی در این سازمان شروع شده که بخش قابل ملموس و مشاهده آن در مرکز مالکیت معنوی و در بحث ثبت اختراع و برندسازی و تجاری سازی است.

وی یادآور شد: با تلاش و همتی که در همکاران سراغ دارم و دیده ام نسبت به اجرای این طرح‌ها بسیار خوشبین هستم و امیدوارم در اجرای فعالیت سایر بخش‌ها نیز موفق باشیم.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور بر لزوم برگزاری مستمر و هفتگی و ماهانه جلسات مدیران با همکاران تأکید کرد و گفت: این جلسات باعث می‌شود در سازمان ثبت که از جمله سازمان‌های دارای گلوگاه‌های فساد زیاد است شاهد آلودگی کمتر باشیم؛ در واقع هنر مدیران این است که علاوه بر توجه به مشکلات همکاران بویژه در زمانی که با مشکل خاصی مواجه هستند، پیشگیری را در دستور قرار داده و تذکرات لازم را در مواقع ضروری به آن‌ها بدهند.

 رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه خود به لرستان، در فرودگاه خرم‌آباد، مورد استقبال رسمی مقامات استان، رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از قضات دستگاه قضا قرار گرفت.

تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان، شرکت در شورای اداری و شورای قضایی همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های سفر یک روزه رییس قوه قضاییه به لرستان است.

در سفر رییس‌ قوه قضاییه، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید احمد مرتضوی مقدم رییس‌ دیوان عالی کشور، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و حجت‌الاسلام درویشیان رییس‌ سازمان بازرسی کل کشور حضور دارند.​