۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبر: 515749
ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور

سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد:‌ از امروز (پنجشنبه) تا اوایل هفته آینده با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی سواحل دریای خزر، کاهش ۱۰ تا ۱۵درجه‌ای دما را در بخش‌های سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، روزهای یکشنبه و دوشنبه این کاهش دما به بخش های شمال شرقی کشور کشیده می شود.

براساس این گزارش،‌ با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارندگی ها امروز ادامه دارد و بارش ها را در بخش های شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش های شمالی استان خوزستان، اصفهان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، سمنان، قزوین، البرز، تهران شاهد هستیم.

همچنین بارش ها به صورت باران خواهد بود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا این بارش‌ها در بخش های شمال غربی، جنوب غربی، دامنه های مرکزی زاگراس، دامنه‌های مرکزی شرقی البرز، سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرقی کشور و نواحی شرقی ادامه پیدا می کند.

امروز نیز علاوه بر بارش ها در بخش های نواحی غرب، جنوب غرب، دامنه های البر،ز نواحی مرکزی و بخش های شمال شرقی کشور، وزش بادهای شدید را هم خواهیم داشت که سبب گرد و خاک به صورت منطقه ای خواهد شد.

روز شنبه در سواحل غربی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب و شمال شرق بارش رخ خواهد داد و روز یکشنبه بارش در نوار شمالی کشور تشدید می شود.

امشب و فردا نیز در دامنه‌های البرز به ویژه ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، وزش باد شدید رخ می دهد.

امروز و فردا با توجه به امکان ذوب برف در اثر افزایش قابل ملاحظه دما و بارش باران در دامنه های البرز مرکزی و غربی و مناطق کوهستانی شمال غرب، احتمال افزایش حجم روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد؛ لذا هنگام تردد در مناطق کوهستانی باید احتیاط لازم به عمل آید.

بر اساس این گزارش، آسمان پایتخت نیز امروز نیمه ابری در برخی ساعات، ابری است. وزش باد شدید و رگبار باران و رعد و برق را نیز خواهیم داشت. بیشترین دمای هوای تهران ۲۳ درجه و کمترین آن ۱۳ درجه است.

امشب و فردا خلیج فارس و سواحل غربی دریای خزر مواج است و از بعد از ظهر جمعه تا یکشنبه نیز مواج خواهد بود.