۰ نفر

هوا گرم‌تر می‌شود

۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۱۳
کد خبر: 515485
هوا گرم‌تر می‌شود

یک کارشناس هواشناسی گفت: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب (سه شنبه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب آغاز می شود، گفت: بارش به صورت باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات برف و در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان شدت دارد.

وی افزود: روز چهارشنبه فعالیت سامانه در نوار غربی تشدید و به تدریج گستره آن دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را فرا می گیرد.

او ادامه داد: بعد از ظهر در شمال شرق ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد در این روز با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر در استان های گیلان مازندران نیز بارش باران انتظار می رود.

ضیائیان بیان کرد: شدت بارش در جنوب استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان است.

او با بیان اینکه روز پنج شنبه فعالیت سامانه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر کاهش می یابد، افزود: در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز ،قزوین، البرز و تهران و سمنان غرب و جنوب غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه در مناطقی از مرکز شرق و شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: روز جمعه در شمال شرق سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز شرقی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از روز جمعه تا روز دوشنبه با گذر از امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

او توضیح داد: در روز یکشنبه کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در شمال غرب و سواحل دریای خزر و روز دوشنبه کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما و در شمال شرق ۵ تا ۸ درجه دما در دامنه‌های جنوبی البرز رخ می دهد.

او تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه این افزایش دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: با افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف واحتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و همچنین احتمال سقوط بهمن در امتداد رشته کوه البرز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از روز چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در این روزها بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس و روزهای سوم تا یکشنبه هفته بعد دریای خزر مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید یا رگبار باران احتمال رعد و برق وجود دارد و بیشترین دمای تهران ۲۵ و کمترین آن ۱۶ درجه است.