۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در آخرین جمعه سال

۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 514758
وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در آخرین جمعه سال

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: وضعیت ترافیک در جاده‌های کشور روان و بدون مشکل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا ، با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی مسیر‌های کشور اظهار کرد: احتمال بروز گردوخاک و کاهش میدان دید رانندگان در جاده ها متصور است، تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته اما بررسی ترددها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم نیز بوده و از همکاری و همراهی مردم در اجرای توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام پلیس راهور برای مدیریت ترافیک در شهرها نیز برنامه ریزی لازم را دارد؛ همچنین تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و زرد و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا  تصریح کرد: در جاده های کشور آمادگی کامل تیم های پلیس راه جهت تسهیل در ترددها و انضباط بخشی و برخورد با تخلفات و انجام اقدامات لازم به منظور کاهش تصادفات ایجاد شده است.

سرهنگ شیرانی تاکید کرد:  ۸۲ درصد از تصادفات جاده ای ۴ علت اصلی دارد. سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه کافی به جلو و  عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه. استفاده از تلفن همراه مهمترین علت در عدم توجه کافی به جلو است.

وی یادآور شد: خستگی و خواب آلودگی مهمترین نقش را در عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد به همین جهت در هر زمان رانندگان احساس خستگی و خواب آلودگی کردند بلافاصله در محلی توقف و با استراحت کوتاه و تغییر وضعیت ادامه مسیر بدهند. اصراری بر رانندگی طولانی مدت و یکنواخت و بدون توقف نداشته باشند . زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند.

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با استفاده از دوربین های مکانیزه ثبت تخلف و تیم های گشتی پلیس بصورت قاطع با تخلفات رانندگی در جاده ها برخورد می شود و اعمال جریمه و نمره منفی گواهینامه  هم در تخلفات حادثه ساز همزمان انجام می شود.