۰ نفر

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید ۲۹اسفند در پایتخت

۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲
کد خبر: 514603
وزش باد شدید ۲۹اسفند در پایتخت

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال غرب و غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و فردا در دامنه جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیاییان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در برخی مناطق فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، رشت، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان وزش باد و بارش پراکنده داریم.

وی ادامه داد: جمعه 29 اسفند در شمال شرق و شرق کشور، همچنین ارتفاعات کرمان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد داریم و در بعد از ظهر فردا در غرب سواحل خزر و شمال غرب کشور بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: امروز در شمال غرب و غرب کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور و فردا در دامنه جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو در نوار شرقی کشور و ارتفاعات البرز بارش پراکنده، ابرناکی و وزش باد داریم که شنبه فقط در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جو آرام است.

ضیائیان گفت:‌ روز سه شنبه 3 فروردین در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما و وزش باد خواهیم داشت، همچنین در آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه هفته آینده با گذر سامانه بارشی از شمال غرب کشور در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال کردستان و زنجان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف داریم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما، امروز امکان ذوب برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب و امتداد رشته کوه‌های البرز و زاگرس وجود دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 درجه و 11 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده ارومیه با کمینه دمای یک درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهد بود.