۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش: شاد بزرگترین اپلیکشین فعال در کشور است

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۰۰
کد خبر: 513953
وزیر آموزش و پرورش: شاد بزرگترین اپلیکشین فعال در کشور است

وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه دانش‌ آموزی شاد در عمر کوتاه خود با پیشرفت روزافزون اکنون بزرگترین اپلیکشین فعال در کشور تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش آموزان فعال سیستان و بلوچستان در مدرسه مجازی (زیست بوم جدید) اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا پدیده جدیدی بود که نظام آموزشی در سراسر جهان با آن مواجه شد.

وی با بیان اینکه هر پدیده جدیدی منجر به ایجاد بی‌نظمی، آشفتگی و تغییر در رفتارها و رویه‌های همیشگی می‌شود افزود: همه ما در معرض این پدیده جدید قرار گرفتیم و جنبه‌های جدیدی را در زندگی، کار و آموزش تجربه کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچکس خود را برای مواجهه با این شرایط آماده نکرده بود، گفت: جامعه فرهنگی کشور در این شرایط کمر راست کرد و بلند شد و اجازه نداد آموزش تعطیل شود.

وی اظهارداشت: بدون شک آموزش غیرحضوری کیفیت آموزش حضوری را ندارد و آرامش آموزش حضوری در غیرحضوری حاصل نمی‌شود.

حاجی میرزایی گفت: براساس مطالعات انجام شده اگر همه افراد به آموزش غیرحضوری دسترسی داشته باشند و یاد داشته باشند در این فضاها آموزش ببینند، باز هم آموزش غیر حضوری با کاهش ۵۰ درصدی از نظر کیفیت همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش پاسخ به نیازی است که نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم، وقتی از این زاویه نگاه کنیم فرصت‌های ارزشمندی برای تمرین مهارت‌های جدید در آن وجود دارد. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در استفاده از اینترنت گفت: تلاش کردیم دانش‌آموزان را از اینترنت خطرناک به سمت اینترنت پاک سوق دهیم.

وی در زمینه مشکلات موجود شبکه شاد خاطر نشان کرد: این شبکه در فاصله عمر حدود ۱۱ ماه خود سرعت پیشرفت خوبی داشته به طوری که نسل یک با نسل سوم آن تفاوت چشمگیری دارد.

حاجی میرزایی به قابلیت گزارش گیری لحظه‌ای شبکه شاد اشاره کرد و گفت: طبق گزارش‌های روزانه حجم کار معلمان در این شبکه روندی صعودی دارد و در همین مدت کوتاه به بزرگترین اپلیکشین فعال کشور تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: از نظر دسترسی به شبکه شاد در میان استان‌های کشور تفاوت‌هایی وجود دارد که سیستان و بلوچستان نیز با کاستی‌های بیشتر نسبت به استان‌های دیگر روبروست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تلاش برای توسعه اینترنت در این مناطق است.

وی افزود: از طرفی برخی دانش آموزان ابزار هوشمند برای دسترسی به شبکه شاد ندارند که در این زمینه منابعی پیش بینی نشده بود و نیازمند مساعدت خیرین و مسوولان است.

حاجی میرزایی تاکید کرد: عدم دسترسی دانش‌آموز به اینترنت و نداشتن ابزار هوشمند مساوی با بازماندگی از تحصیل نیست چرا که ما از معلمان خواستیم تا نسبت به یادگیری دانش‌آموزان خود حساس باشند.

وی تصریح کرد: شاد یک ابزار است و قرار نیست جایگزین معلم شود، بنابراین معلمان باید مطمئن باشند که دانش آموزان آموزش می‌بینند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تمامی دانش‌آموزان که به شاد دسترسی ندارند نباید محروم از آموزش باشند، نباید اجازه دهیم دانش‌آموزی از آموختن محروم شود.

وی به احتمال گرایش دانش آموزان به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه در پویایی قرار دارد و به سرعت تغییر می‌کند و موجب بروز آسیب‌هایی می‌شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: علت شکل گیری آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان این است که مهارت‌های لازم را فرانگرفته‌اند، هر چه دانش آموزان شناخت بیشتری از محیط پیرامون رشته باشند مقاومت بیشتری در برابر آسیب‌ها خواهند داشت.