۰ نفر

سعید نمکی؛

مردم به هیچ‌وجه به مسافرت فکر نکنند

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۱۷
کد خبر: 513935
مردم به هیچ‌وجه به مسافرت فکر نکنند

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر عدم سفر در نوروز ۱۴۰۰، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته، با مولفه بسیار خطرناک ویروس جهش یافته مواجهیم که قدرت بیماری زایی، سرایت و مرگ و میر بالاتری نسبت به ویروس قبلی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دولت ، سعید نمکی، در حاشیه آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی شهید رجابی بابلسر در بیست و یکمین آیین پویش ره سلامت، در جمع خبرنگاران درخصوص توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، گفت: خوشبختانه در سال جاری علیرغم گرفتاری هایی که در مقابله با کرونا داریم، هر ماه ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های بیمارستانی کشور اضافه می کنیم و امسال تنها سال از سالهای قبل و بعداز انقلاب است که توانسته ایم چنین توسعه ای در زیرساخت های نظام سلامت ایجاد کنیم.

وی افزود: تا هفته سلامت سال آینده، تعداد ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی به مرور افتتاح خواهد شد، امیدواریم تا پایان این دولت، تا ۱۳ هزار تخت جدید به مجموعه تخت های بیمارستانی افزوده باشیم.

سفر کردن به هیچ وجه به نفع مردم نیست

نمکی درخصوص سفرهای نوروزی بیان کرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم و پیرو توصیه های مکرر من وزیر بهداشت، با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور، سفر کردن به هیچ وجه به نفع مردم نیست، به همین دلیل به عنوان یک خدمتگزار از مردم تقاضا می کنم امسال به سفر فکر نکنند. اگر قرار است سفری اتفاق بیفتد هم باید به شدت پروتکل های بهداشتی رعایت شود و این موارد از سوی دانشگاه های علوم پزشکی باید به شدت رعایت و نظارت شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته، با دو مولفه بسیار خطرناک مواجه هستیم؛ یکی چرخش ویروس جهش یافته است که قدرت بیماری زایی، سرایت و مرگ و میر بالاتری نسبت به ویروس قبلی دارد و دومین مولفه، کاهش طاقت مردم است که تصور می کنند بعداز یکسال ماندگاری در منزل باید این قرق را بشکنند و به سفر بروند، درحالیکه در هر دو صورت زیان هایی را به مملکت و نظام سلامت وارد خواهیم کرد. همکاران ما در تلاش ۱۳ ماهه شان به شدت خسته و فرسوده شده اند، این به این معنی نیست که ما آمادگی خدمت رسانی به مردم را نداریم، ما در هر صورت آماده خدمتیم، اما به هر حال همکارانم در این مدت بسیار خسته شده اند و نیازمند بازتوانی هستند، آنها سه موج سنگین را مدیریت کردند، لذا ایجاد موج چهارم برای همکاران من کاملا توانفرسا و سخت خواهد بود.

وی درخصوص واکسن کرونا گفت: در هفته جاری انبوهی از همکارانمان در نظام سلامت و برخی از گروه های هدف را واکسینه خواهیم کرد و تقریبا یک میلیون دوز واکسن را تا پایان سال تزریق خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: واکسن های ایرانی به خوبی پیش می روند، فردا نیز از واکسن مجموعه سپند و وزارت دفاع که وارد کارآزمایی بالینی شده، رونمایی خواهم کرد. واکسن های مجموعه برکت و رازی نیز در مرحله کار آزمایی بالینی هستند. در بهار ۱۴۰۰ با لطف خداوند یکی از سازندگان موفق واکسن در جهان خواهیم بود.