۰ نفر

هواشناسی هشدار داد؛

وقوع بهمن در ارتفاعات شمال غرب و البرز

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 513304
وقوع بهمن در ارتفاعات شمال غرب و البرز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در اغلب نقاط کشور به ویژه نوار شمالی افزایش نسبی دما را داریم و در ارتفاعات البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ صادق ضیائیان در تشریح وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش باران و برف و وزش باد در برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز شرقی و شرق سواحل خزر را داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در شرق و جنوب شرق کشور همچنین جنوب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب است و در نوار شرقی کشور کاهش محسوس دما را داریم.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه ۲۴ اسفند در سواحل خزر و روز دوشنبه در ارتفاعات شمال‌غرب، ابرناکی و بارش پراکنده داریم و در سایر مناطق کشور جو آرام است.

ضیائیان گفت: روز سه شنبه ۲۶ اسفند با گذر امواج تراز میانی جو در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده را داریم و این شرایط روز چهارشنبه در مناطقی از مرکز و شرق کشور حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز خلیج فارس تنگه هرمز مواج است و فردا دریای عمان مواج خواهد بود.

وی گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه در اغلب نقاط کشور به ویژه نوار شمالی روند افزایش نسبی دما را داریم و در ارتفاعات البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور ذوب برف و احتمال وقوع پدیده بهمن دور از انتظار نیست.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و در شب نیمه ابری است بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۲ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای هشت درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده در ۱۰ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ۹۹ ) تا ۱۹ اسفند سال جاری ۱۰۰.۳ میلی‌متر ثبت شد میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۷۰.۵ میلی متر بوده است که بارش سال جاری ۴۱.۲ درصد کمتر از سال گذشته است.