۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارندگی و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور

۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبر: 512997
بارندگی و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی امروز برای بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و شرق کرمان، جنوب فارس و نیمه جنوبی خراسان جنوبی بارش رخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «امین حسین نقشینه» درباره وضعیت آب و هوای کشور اظهار داشت: امروز شدت بارش ها بیشتر در استان های کردستان، ایلام، زاگرس مرکزی و جنوبی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات دامنه های البرز مرکزی و شرقی خواهد بود.

نقشینه افزود: فردا (شنبه) در شمال شرق کشور، استان های ساحلی دریای خزر، مناطقی از سمنان، شرق اصفهان و ارتفاعات کرمان بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شدت بارش‌ها فردا (شنبه) در خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان خواهد بود، خاطرنشان کرد: بارش ها روی مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف، کولاک برف و در سایر مناطق به صورت باران، رگبار و رعد و برق و همچنین برای مناطق مستعد رخداد تگرگ انتظار می رود.

وی ادامه داد: این سامانه در اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود.

وزش باید شدید و بسیار شدید در بیشتر مناطق کشور 

نقشینه افزود: امروز وزش باد شدید و بسیار شدید برای بیشتر مناطق کشور و فردا برای نیمه شرقی ایران خواهیم داشت که در جنوب، جنوب شرق ، شرق و مرکز احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه یکشنبه تا سه‌شنبه جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم می‌شود، گفت: تا فردا کاهش محسوس دمای ۶ تا ۱۲ در جه برای نیمه شمالی و تا یکشنبه کاهش ۴ تا ۸ درجه برای شرق کشور رخ می دهد، اما از روز دوشنبه این مناطق روند افزایش دما خواهند داشت.

هشدار امواج سه متری در دریای خزر 

وی با تاکید بر اینکه دریای خزر امروز و فردا متلاطم می‌شود، افزود: هشدار برای ارتفاع موج صادر شده است که ممکن است به بیش از سه متر هم در برخی از مناطق برسد.

نقشینه گفت: خلیج فارس تا یکشنبه، تنگه هرمز و شرق دریای عمان فردا و پس فردا امواج متلاطمی خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: برای تهران امروز (جمعه) آسمانی ابری همراه با بارش باران گاهی با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین بر روی مناطق مرتفع تهران بارش برف و باران پیش بینی شده است.​