۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

تعطیلی آموزش مجازی دانش‌آموزان در نوروز

۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷
کد خبر: 512863
تعطیلی آموزش مجازی دانش‌آموزان در نوروز

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان در بستر مجازی در نوروز1400 تعطیل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش تعدادی از سوالات فرهنگیان در شبکه «شاد» درباره عدم یادگیری مناسب در فضای مجازی، اظهار کرد: این گزاره را قبول داریم و می‌دانیم هیچ چیز جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد اما در شرایطی هستیم که به دلیل کرونا برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان، امکان برگزاری کلاس حضوری را نداریم و این راه‌حل جایگزین است.

وی با اشاره به لزوم قوی شدن در حوزه فضای مجازی، ادامه داد: در 10، 11 ماه گذشته به تدریج ظرفیت‌های شاد توسعه پیدا کرده و توانایی‌های معلمان افزایش پیدا کرده است؛ همچنین توانایی دانش‌آموزان برای بهره‌گیری از این فضا افزایش یافته است ضمن اینکه هر جایی که برای ما امکان برگزاری کلاس‌ها باشد حتماً این کار را خواهیم کرد.

راه حل مشکل پوشش نامناسب اینترنت

حاجی‌میرزایی درباره پوشش نامناسب اینترنت در برخی مناطق، گفت: در مناطقی که تحت پوشش اینترنت نیست باید از طریق ادارات استانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات که وابسته به وزارت ارتباطات و اطلاعات است، پیگیری شود و آنها هم با جدیت در حال تلاش هستند تا به تدریج پوشش را کامل‌تر کنند.

وی ادامه داد: در مناطقی که پوشش اینترنتی نیست اما از طریق تلویزیون پوشش گسترده‌تر است، از تلویزیون استفاده می‌شود و آنجایی که تلویزیون هم نیست، از طریق بسته‌های آموزشی و کلاس‌های حضوری تلاش می‌کنیم که آموزش را به دانش‌آموزان عزیز برسانیم.

 چیزی به عنوان شهریه در مدارس دولتی نداریم

وزیر آموزش و پرورش درخصوص اعتراض به گرفتن شهریه در مدارس دولتی، بیان کرد: هیچکسی حق ندارد کسی را ملزم به پرداخت شهریه کند و چیزی به عنوان شهریه در مدارس دولتی نداریم.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی خانواده‌ها علاقه‌مند باشند به مدرسه کمک کنند و این یک عمل اختیاری و داوطلبانه است اما هیچکس حق ندارد کسی را ملزم به پرداخت وجه کند و اگر این کار را کند حتماً پیگرد حقوقی و قانونی دارد.

این مقام مسئول افزود: خانواده‌ها این موضوع را منعکس کنند و قابل پیگیری است. رؤسای مناطق و مدیران استانی مأموریت دارند که در برابر یک چنین شرایطی عکس‌العمل نشان دهند و اقدامات لازم را انجام دهند.

 آموزش مجازی در دو هفته اول سال یعنی ایام نوروز تعطیل است

حاجی‌میرزایی درباره درخواست برای تعطیلی زودتر مدارس، گفت: عملاً دو هفته آغاز سال را همانند همه سال‌ها دانش‌آموزان تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: ما نیز می‌خواهیم فعالیت‌ها در بستر مجازی، در آن بخشی که تدریس و آموزش است تعطیل شود تا معلمان و دانش‌آموزی خستگی ‌در کنند و بعد از نیمه اول فروردین شروع به کار و آموزش در بستر مجازی انجام شود.

 منابع کنکور در سایت سازمان سنجش و مرکز سنجش آموزش و پرورش قرار دارد

وزیر آموزش و پرورش درباره کنکور نیز اظهار کرد: کنکور توسط سازمان سنجش و آموزش کشور طراحی می‌شود و ما مشارکت داریم و در زمان برگزاری کنکور هم همه پروتکل‌های لازم رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد: محتوایی که در کنکور مورد سوال قرار می‌گیرد در سایت سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است و کسانی که نگران هستند چه محتوایی مطرح شده است می توانند از طریق سازمان سنجش و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به اطلاعات لازم دست پیدا کنند.

 اینترنت شاد رایگان است

حاجی‌میرزایی در واکنش به این جمله که اینترنت شاد رایگان نیست، گفت: این موضوع، گزاره درستی نیست. کسانی که در شاد کار می‌کنند اینترنت‌شان رایگان است.

وی اضافه کرد: اگر کسی بابت کار در شاد، پول اینترنت پرداخت می‌کند، اعلام کند که قابل رسیدگی است و باید برگشت داده شود؛ البته ممکن است نیم ساعت یک ساعتی در شاد باشیم و بقیه آن را کارهای دیگر انجام دهیم که هزینه اینترنت آن کارهای دیگر، مانند قبل محاسبه می‌شود.

 اقدامات آموزش و پرورش برای کاهش مشکلات اقتصادی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات اقتصادی، گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی به تحریم سنگین و جنگ اقتصادی تحمیلی دشمن باز می‌گردد که خسارت سنگینی را به کشور وارد کرده است و در نتیجه سطح درآمد به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده و عمل زندگی مردم تحت فشار است.

وی افزود: وظیفه داریم در حدی که امکان‌پذیر است برای بهبود شرایط همکارانمان تلاش کنیم. در طول این مدت هر کاری که توانستیم در این زمینه انجام دادیم و کماکان این کار انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت استخدام در آموزش و پرورش

حاجی‌میرزایی درخصوص درباره استخدام در آموزش و پرورش اظهار کرد:  استخدام در آموزش و پرورش منحصراً از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی انجام می‌شود و یک روش آن، از طریق کنکور است و بر اساس نیازی که ما اعلام می‌کنیم مثلا در چه رشته و کدام منطقه نیاز داریم، سهمیه داده می‌شودو  افراد در کنکور شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن به استخدام در می آیند.

وی افزود: کسانی که با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به کار گرفته می شوند، افرادی هستند که دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند و باید در آزمونی که سازمان اداری و استخدامی ارسال برگزار می‌کند، شرکت کنند و اگر در رشته مورد نیاز ما قبول شوند حتماً به استخدام در خواهند آمد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: کسانی هستند که از گذشته تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند که باید تبدیل وضعیت شوند و قانون درباره آنها تعیین تکلیف کرده است.

وی اضافه کرد: حدود ۸۸ هزار نفر هستند که ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر تعیین تکلیف شدند؛ 30 هزار نفر در حال تعیین تکلیف هستند و کمتر از ۳۰ هزار نفر دیگر نیز در ابتدای سال آینده وضعیتشان روشن خواهد شد.