۰ نفر

روحانی در آیین گرامیداشت روز شهید؛

سال آینده سه نوع واکسن ایرانی خواهیم داشت/ حاکمان جدید آمریکا می‌گویند جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورد

۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبر: 512829
سال آینده سه نوع واکسن ایرانی خواهیم داشت/ حاکمان جدید آمریکا می‌گویند جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورد

رییس جمهور با بیان اینکه "ملت ایران امروز حماسه افتخارآفرین جدیدی را در جنگ اقتصادی دشمن آفریده است"، تاکید کرد: ملت ما با استقامت، در جنگ اراده ها پیروز شد و کاری کرده است که حاکمان جدید کاخ سفید اکنون بطور مداوم تکرار می کنند که اقدامات دولت قبلی آنها علیه ملت ایران شکست خورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن روحانی روز پنجشنبه  همزمان با عید سعید مبعث، در آیین گرامیداشت روز شهید و بهره برداری از طرح های ملی بنیاد شهید، اظهارداشت: ایثارگران در دوران 8 سال دفاع مقدس با فداکاری های خود برای همه الگو شدند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز شهید، تاکید کرد هر قدمی که برای خانواده شهدا برداریم افتخاری برای دولت است و در همین راستا پرداخت مجموعا 13 هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه خانواده معظم شهدا و آغاز روند استخدام 16 هزار جوان خانواده های معظم شهدا و جانبازان، از افتخارات این دولت است.

رییس جمهور با تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت پیامبر اعظم(ص)، گفت: حضرت ختمی مرتبت(ص) هیچگاه دعوت خود را با زور و سیطره به مردم تحمیل نکرد و سعی کرد با الگوسازی از اخلاق حسنه، مردم را در انتخاب آزادانه خود به سوی مسیر هدایت، راهنمایی کند.

روحانی با بیان اینکه همه ارزش‌های دینی در پرتو آزادی است که معنا و شأنیت می‌یابد، تاکید کرد: همه ارزش های ما در سایه انتخاب است و اگر ما انتخابگر درستی باشیم ، سعادت ما تضمین می شود.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به پیروزی مقاومت ستودنی ملت ایران در برابر تلاش‌های همه جانبه دشمن برای به زانو درآوردن آنان، اظهار داشت: درست است که مردم در اثر تحریم‌های همه جانبه و جنگ اقتصادی تمام عیار رنج و سختی‌های زیادی نیز متحمل شدند، اما پیروزی درخشانی نصیب ملت ایران شده است و امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه فداکاری و مقاومت مردم بیشتر از همیشه است.

روحانی با اشاره به همزمانی بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) با روز بزرگداشت شهدا، گفت: عده‌ای فکر می‌کردند با پایان دفاع مقدس باب شهادت بسته شده است، اما باب شهادت در عرصه‌های متعدد از جمله دفاع از حرم و این روزها دفاع از سلامت جامعه و مردم باز است و جهادگران عرصه سلامت کشور در یکسال گذشته عملکردی درخشان و قابل ستایش داشته اند.

رییس جمهور با اشاره به تلاش های انجام شده در کشور در راه مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: با وجود تحریم‌های همه جانبه توانستیم تمام نیازمندی‌های مربوط به این بیماری را در داخل کشور تأمین کنیم و دولت نیز با وجود همه تنگناها اعتبارات لازم را تأمین کرد.

روحانی همچنین به تلاش ها و اقدامات انجام شده برای تولید واکسن در کشور اشاره کرد و گفت: به امید خدا تلاش‌ها برای تولید واکسن نیز به ثمر رسیده و سال آینده می‌توانیم واکسیناسیون سراسری را با استفاده از سه واکسن ساخت داخل( برکت ، رازی و پاستور ) آغاز کنیم.