۰ نفر

کیسه‌های دوستدار طبیعت؛ گران ولی مفید

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
کد خبر: 512418
کیسه‌های دوستدار طبیعت؛  گران ولی مفید

هرچه هم که طبیعت دوستان در مذمت پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی بگویند باز در خانه‌های امروزی کار بدون کیسه‌های پلاستیکی مخصوصا کیسه فریزر راه نمی‌افتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، شاید خریدها را بتوان با همراه بردن کیسه‌های پارچه‌ای انجام داد ولی برای نگهداری طولانی مدت بسیاری از مواد غذایی در فریزر راهی جز استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف فریزری یا سلفون‌کشی کردن آنها وجود ندارد. کاربرد وسیع این کیسه‌ها و تقاضای بالا برای آنها پای تولیدات متنوعی را به بازار این کالا باز کرده و حالا غیراز برند قدیمی و نوستالژیک پنگوئن، نام‌های بسیار زیاد دیگری را هم می‌توان در سوپرمارکت‌ها دید.

تنوع این تولیدات حالا از جعبه‌ای شدن و رولی شدن و پرفراژدار بودن فراتر رفته و دست‌کم یکی از برندها کیسه‌های تجزیه پذیر را هم به مجموعه محصولاتش افزوده که گرچه قیمت آن نسبت به انواع معمولی خیلی بالاتر است اما شاید بهتر باشد برای حفظ و احترام به طبیعت و محیط‌زیست، درصورت امکان اینگونه محصولات سبز را جایگزین انواع ماندگار در طبیعت و تجزیه ناپذیر کنیم.

پنگوئن، پیلگون، کریستال، فسیل، پیام، پرمیس، لندی، سینا، بادوک، دارکوب، گلرنگ، کهن، غزال، آیری پلاست و‌رؤیا برندهایی هستند که در سوپرمارکت‌های تهران می‌توان دید اما تنوع محصولات در یکی دو برند بیش از سایرین است. قیمت در این محصولات بستگی زیادی به کیفیت و ضخامت کیسه و البته نوع بسته بندی دارد. بسته‌بندی‌های جعبه‌ای و رولی حالا تقاضای بسیار بیشتری از انواع دارای بسته بندی کیسه‌ای دارد و قیمتشان هم بالاتر است. طبیعتا تعداد کیسه‌های درون یک بسته هم فاکتور مهم دیگر در تعیین قیمت است اما به‌طورکلی بازه قیمت این محصول بین حدود 8هزار تومان تا 50هزار تومان برای انواع دوستدار طبیعت متفاوت است. انواع معمولی و پرطرفدار این کیسه‌ها بین 18تا 25هزار تومان قیمت دارند.