۰ نفر

در روزهای پایانی سال؛

ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودرو تغییر کرد

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبر: 512347
ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودرو تغییر کرد

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی در روزهای پایانی سال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین مقدم  با بیان اینکه در حال حاضر روزانه در حدود ۶۰۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می کنند، گفت: وضعیت مراکز در شرایط عادی است و در هیچکدام از مراکز صف انتظار بیش از نیم ساعت نداریم.

وی در خصوص عدم وجود ازدحام در روزهای پایانی سال گفت:از سه سال گذشته جهت مدیریت صف و توزیع مراجعات در طول ایام سال اقداماتی از قبیل توسعه و افزایش مراکز معاینه فنی، افزایش ساعت کاری و فعالیت بعضی از مراکز در روزهای جمعه،استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و گسترش خدمات مربوط به مدیریت امور مشتریان انجام شده که خوشبختانه این وضعیت در ورود به  سال ۱۴۰۰ نشان می دهد این رویکرد و عملکرد ثمر بخش بوده و این مشکل که در روزهای انتهایی سال با شلوغی و صف در مراکز معاینه فنی مواجه باشیم کاملا مرتفع گردیده است.

وی در خصوص وضعیت کاری مراکز معاینه فنی شهر تهران در روزهای پایانی سال افزود:با توجه به مشمول معاینه شدن خودروهای داخلی تولید ۱۳۹۵ درسال آینده جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان کلیه مراکز از ابتدای اسفند ماه حداقل یک تا دو ساعت افزایش کاری داشته و بالغ بر ۵۰ درصد از مراکز در روز جمعه فعال می باشند. ضمنا در روز پنج شنبه مورخ ۲۱ اسفند ماه مراکز بیهقی، الغدیر،نیایش،آبشناسان،خاوران،امام رضا(ع)،شهدای زمان آباد ،بعثت،فدائیان اسلام و شش واحد سیار معاینه فنی فعال است.البته مرکز نیایش پذیرش حضوری نداشته و تنها بصورت اینترنتی پذیرش می کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی شهر تهران، مقدم در تشریح خدمات تعمیرگاهی مستقر در بعضی از مراکز معاینه فنی اظهار داشت:خودرو در صورت داشتن ایراد بایستی جهت اخذ گواهی معاینه فنی نسبت به رفع نقص اقدام نموده وسپس  مجددا جهت تست به مرکز مراجعه نماید.استفاده از خدمات تعمیرگاهی  داخل مراکز کاملا اختیاری بوده و هیچ اجباری جهت مراجعه به بخش خاص وجود ندارد و خودرو پس از رفع ایراد مجددا کنترل می شود. بهره برداری از این تعمیرگاه ها توسط  بخش خصوصی انجام شده و تحت نظارت این ستاد می باشد. در صورت هرگونه مشکل شهروندان می توانند از طریق مدیریت مرکز و یا درگاه های ارتباطی با ستاد معاینه فنی که در مرکز اعلام شده موضوع خود را مطرح و پیگیری کنند.