۰ نفر

طریقه حمل و نقل محصولات صادراتی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبر: 511318
طریقه حمل و نقل محصولات صادراتی

انسانها از دیروز تا امروز به داد و ستد پرداخته اند و این موضوع تا الان نیز ادامه دار بوده است. تجارت به هر صورتی که باشد به حمل و نقل نیاز دارد، حمل و نقل کالا نیاز به رعایت برخی الزامات دارد که نمیتوان بدون توجه به آنها برای صادرات اقدام کرد. در این قسمت میخواهیم توضیح مختصری درباره حمل و نقل بین اللملی بدهیم. حمل و نقل بین المللی به معنای این است که یک یا چند محصول از مرزهای داخلی عبور کرده تا به مقصد موردنظر برسد، پس حمل و نقل بین المللی به روش ها که از یک مبدا به مقصد مشخص اشاره میکند.

حمل  و نقل بین المللی ملزم این است که تمامی استانداردهای بازار مقصد، رویه های مرسوم و نحوه ی بسته بندی، شیوه های حمل و نقل و برخی نکات رعایت شود، به گونه ای که استانداردهایی که در بازارهای داخلی مورد استفاده قرار میگیرند با محصولات خارجی صادر شونده قابل مقایسه نیستند.

انواع حمل و نقل محصولات

امروزه انواع حمل و نقل های زیادی وجود دارند که این حق انتخاب را به تولید کننده میدهد که چگونه محصول انتقال یافته و به بازار مقصد برسد.

حمل و نقل هوایی نسبت به سایر حمل و نقل ها، یک روش جدید به شمار میرود. معمولا در هر کشوری پایانه های هوایی بابری وجود دارد که محصولات انتقال یافته در آنجا قرار میگیرند. از مزایای این گونه حمل و نقل ها این است که محصول در سریعترین زمان به مقصد میرسد و امنیت محصول  در برابر حوادث بالا بوده و این تضمین را به تولید کننده میدهد که محصولاتش با ضایعات کمتری به مقصد برسد  اما این نوع حمل ونقل همه ی کالاها را شامل نمیشود و هزینه ی بالاتری را نسبت به سایری حمل ونقل ها دارد.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن های بسته بندی انواع محصولات

حمل ونقل جاده ای قدیمی ترین و اصلی ترین روش حمل و نقل کالاست که در سراسر جهان نیز مرسوم بوده و هم چنین حجم قابل توجهی از تجارت دنیا از این طریق صورت میگرد که کامیون ها اصلی ترین روش حمل ونقل کالا در روش جاده ای بوده است. مزایای این نوع حمل و نقل هزینه ی حمل و نقل کمتری را نسبت به سایرین به خود اختصاص میدهند در حالیکه امکان فاسد شدن برخی کالاها در مسیرهای طولانی وجود دارد ریسک حمل ونقل جاده ای نسبت به هوایی بیشتر است، برای صادرات به کشورهای دوردست نیز نمیتوان از این روش استفاده کرد.

 حمل و نقل دریایی: بدون اغراق میتوان گفت که بیشترین حجم کالاها از طریق حمل ونقل دریایی صورت میگیرد و یکی از مرسوم ترین انواع روش های بین المللی کالا محسوب میشود. نصف زمین را آب دریاها و اقیانوس ها پوشانده است و تقریبا اکثر کشورهای جهان از طریق آب های آزاد و دریا به هم مرتبط اند. مزایای این نوع حمل و نقل برخلاف روش های دیگر این است که میتوان به اکثر دنیا صادرات انجام داد، نسبت به روش زمینی ، بهترین روش برای مسیرهای طولانی میباشد.

نحوه بسته بندی های صادراتی

بسته بندی های صادراتی با توجه به اینکه میخواهند به کشورهای خارجی ارسال شوند می بایست نکاتی در پک های آنها رعایت شود. هدف اصلی بسته بندی نگهداری و محافظت از محصول است، تولید کننده ای که محصولی را وارد بازار میکند خواستار این است که کیفیت محصول حفظ شود و با همان مرغوبیت به دست مشتری برسد. علاوه بر بالا بودن کیفیت کالاها در صادرات، طراحی و شکل ظاهری بسته بندی نیز مورد توجه قرار میگیرد. دقت کرده اید که محصولات وارداتی کشورمان به گونه ای با بسته بندی های دیگر اجناس داخلی تفاوت دارند و خاص و یونیک هستند، محصولات صادراتی نیز در کشورهای دیگر از دید مردمان آن کشور به همین گونه اند یعنی بیشتر از هر زمان دیگری بسته بندی های محصولات شما مورد نقد و بررسی قرار گرفته و از لحاظ کیفی ارزیابی میشود. برای آنکه بتوانید نام تجاری خود را بر سر زبان ها بیندازید و همه طالب محصول شما باشند میبابست برای صنعت بسته بندی سرمایه گذاری کرده و این امر را نوع هزینه اضافی نپندارید.

طط

محصولات صادراتی از آنجایی که در مدت زمان طولانی تری درون کانتینرهای حمل و نقل قرار میگیرند می بایست به گونه ای روی هم سوار شوند که محصولات بالایی به کالاهای پایینی فشار وارد نکرده و باعث له شدگی آنها نشوند، هم چنین با توجه به تکان های موجود در این گونه حمل و نقل ها مخصوصا حمل و نقل جاده ای داشتن سرپالتی های مخصوص بر روی پک محصولات میتواند به سالم رسیدن محصولات به مقصد کمک کنند.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

طرح و رنگ بسته بندی صادراتی

همه ی شما میدانید که در زمینه طرح و رنگ در خصوص صادرات نیاز به یک طراح زبردست وجود دارد. این طراح است که میتواند با ذهن باز و ایده های بکر دست به طراحی بزند که نمونه های آن وجود نداشته باشد و به گونه ای رتبه ی اول در آن بازار را از آن خود کند، به طوریکه یک فروشگاه با انبوهی از مشتری درباره ی بسته بندی شما سخن بگویند.

شیوه ی بکارگیری طرح و رنگ ها در کنار یکدیگر و رعایت هارمونی میان آنها همگی در جلب توجه مشتری به بسته بندی نقش دارند. استفاده از رنگ و طرح های منحصربه فرد و متناسب هر محصولی میتواند به خرید بیشتر آن محصول کمک کرده که در نهایت فروش آن کالا را بالاتر ببرد.

یک طراح خوب با توجه به شناخت نیازهای بازار و فرهنگ مردمان آن کشور دست به طراحی میزند، برای مثال: استفاده درست  از لوگوهای  نامتعارف ونا  مناسب هرکشوری نه تنها باعث افزایش فروش نشده بلکه تولیدات آن کالا را نیز با مشکلات متعدد مواجه کرده و به گونه ای جلوی تولیدات را خواهد گرفت، بنابراین طراحی باید هوشمندانه و بسته به نیازهای بازارهدف انجام گیرد تا نتیجه ی مطلوبی حاصل شود.

ططط

انوع بسته بندی های صادراتی

تعدد نوع بسته بندی ها را در بازارهای موجود نظاره گر هستید، هریک از این بسته بندی ها با توجه به ویژگی های خاصی که دارند در موارد خاص خودشان نیز مورد استفاده قرار میگیرند. بسته بندی  های فلزی، شیشه ای و کارتنی و مقوایی از انواع این بسته بندی ها هستند. موارد استفاده هر یک با دیگری متفاوت است ولی در بحث تجارت های بین المللی و محصولات صادراتی بیشترین موارد مصرف از نوع پک های کارتنی و مقوایی میباشد.

این نوع پک ها با قابلیت چاپ بهتر به خصوص جعبه های لمینتی این امکان را به تولید کننده میدهند تا برند خود را معرفی کرده و آنرا تثبیت کند. در کنار داشتن چنین ویژگی، وزن سبک آنها برای حمل و نقل های خارجی مناسب اند زیرا انتقال محصولات را تسریع میکند. مهم ترین مزیتی که میتوان به آن اشاره کرد تجزیه پذیری اینگونه پک هاست که بعد از مصرف سریعا به چرخه ی بازیافت منتقل میگردند.

سخن پایانی

شرکت کارتن سازی آوین پک با بیش از یک دهه تجربه در کنار داشتن تیمی متخصص در زمینه های تولید، طراحی و فروش میتواند کمک های ارزنده ای را به شما تولید کننده عزیز ارائه نماید تا بتوانید بهترین نوع بسته بندی را برای تجارت های بین المللی خود سفارش دهید.