۰ نفر

یک مقام مسئول؛

جاده هراز و کندوان لغزنده است

۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبر: 511215
 جاده هراز و کندوان لغزنده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران گفت: براساس گزارش دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر جاده‌های هراز و کندوان برفی و لغزنده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی جهانیان افزود: رانندگانی که قصد تردد در محورهای هراز و کندوان به عنوان دو محور پرتردد استان های شمالی کشور را دارند، باید خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.
وی اضافه کرد : با شروع بارش برف در این دو محور، تردد خودروها با نظارت نیروهای پلیس راه و ماموران راهداری مستقر در محورهای برفگیر به کُندی و با ترافیک آرام در جریان است.
معاون راهداری مازندران گفت: براساس دستورالعمل‌های زمستانی راهداری تمام رانندگانی که قصد تردد در محورهای زمستانی و برفگیر در سطح استان مازندران و یا سایر استان های کشور را دارند، باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
جهانیان وضعیت جوی در محورهای سوادکوه و کیاسر را بارانی و با ترافیک روان خودرویی اعلام کرد.
هشدار پلیس راه برای زیرش احتمالی سنگ 
رییس پلیس راه استان مازندران نیز همزمان با شروع بارش برف و باران در محورهای هراز و کندوان نسبت به ریزش احتمال سنگ از کوه های اطراف این دو محور استان مازندران هشدار داد و از رانندگان خواست تا از ترددهای غیرضرور در این جاده‌ها خودداری کنند.

سرهنگ علیرضا قدمی اظهار داشت: هم اکنون سطح محورهای هراز و کندوان به دلیل بارش برف و برودت هوا لغزنده است و رانندگان صرفاً با استفاده از زنجیرچرخ و همچنین رعایت سرعت مطمئن قادر خواهند بود در این دو جاده تردد کنند. 

وی تردد خودروهای غیربومی را در محورهای این استان براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همانند هفته های گذشته ممنوع عنوان کرد و گفت: رانندگان خاطی با اعمال قانون جریمه می شوند.
براساس پیش بینی هواشناسی استان مازندران سامانه سرد بارشی که اواخر وقت روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه این خطه شمال کشور را تحت نفوذ برف و باران و کاهش شدید دما قرار داد تا اواخر وقت جمعه شب ادامه خواهد داشت و این سامانه از روز شنبه به تدریج از استان مازندران به طور موقت خارج و دمای هوا نیز به طور نسبی در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفندماه افزایش خواهد یافت.
استان مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده دارد که سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این جاده ها را محورهای اصلی و مابقی را راههای روستایی تشکیل می دهد و طبق آمار رسمی تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تردد در این محورها به ثبت رسیده است که ۱۱ تا ۱۳ درصد از تردد ها مربوط به چهار محور اصلی هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر بود.