۰ نفر

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد؛

ممنوعیت برگزاری مراسم اعتکاف در شهرهای زرد و نارنجی

۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
کد خبر: 508977
ممنوعیت برگزاری مراسم اعتکاف در شهرهای زرد و نارنجی

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا گفت: برگزاری مراسم اعتکاف در تهران با توجه به وضعیت شکننده آن از حیث شیوع کرونا به طور مجازی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در تهران اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا برگزاری هرگونه مراسم مذهبی و آیینی در شهر‌های زرد و نارنجی ممنوع است و ستاد کرونای تهران پیشنهاد برگزاری مراسم  اعتکاف و قرائت دعای ام داوود را به صورت مجازی و از طریق تلویزیون‌ داده است.

او ادامه داد: برگزاری مراسم اعتکاف یا هر نوع آیین مذهبی و ... در شهر‌های آبی منوط به تصمیم گیری وزارتخانه‌های بهداشت و کشور است.

زالی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم‌ مذهبی در شهر‌های آبی باید پس از بررسی کارشناسان دو وزارت خانه بهداشت و کشور و پس از بررسی تمام ابعاد و وضعیت بیماری کرونا انجام شود.

زالی بیان کرد: در شرایط کنونی وضعیت تهران شکننده و ناپایدار است و متاسفانه ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور از جمله تهران پخش شده است.

او افزود: در چنین شرایطی بهترین راه برای پیشگیری از بیماری کرونای انگلیسی شستن دست‌ها با  آب و صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است. برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا هم باید از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر و حتی انجام سفر‌های بین شهری به شدت پرهیز کرد.