۰ نفر

آدم نژاد؛

نظارت‌ در تمام بخش‌های حمل‌ونقل سخت‌گیرانه‌تر شد

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲
کد خبر: 508844
نظارت‌ در تمام بخش‌های حمل‌ونقل سخت‌گیرانه‌تر شد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نظارت‌ها در تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی سخت‌گیرانه‌تر و جدی تر شده و هرگونه تغییر در دستورالعمل‌ها با همکاری وزارت بهداشت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، با بیان اینکه شبکه وسیع حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی شرایط گسترده‌ای را برای کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: اولویت تمامی بخش های حمل و نقلی رعایت دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت است و تمامی مجموعه حوزه حمل و نقلی هم در مقاطعی که لازم باشد خود دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه تری را در این حوزه ارائه کرده‌اند.

او با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی باید در تمامی بخش‌ها به ویژه پروازها رعایت شود، افزود: ممکن است در برخی از مقاطع فاصله گذاری‌های اجتماعی کمی با سختگیری کمتری انجام شود که  از هر ۲ تا ۳ هزار پرواز ممکن است در یک پرواز این موضوع رخ دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در سایر بخش‌های حمل و نقلی از جمله جاده‌ای هم نظارت‌ها بسیار سخت‌گیرانه‌تر انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف جریمه‌های سنگین و حتی توقف خودرو در این بخش را هم خواهیم داشت.

آدم نژاد اظهار کرد: ممکن است در برخی از پروازها هواپیما به دلیل نقص فنی مجبور شود با هواپیمای کوچک‌تری مسافران را جابه‌جا کند که تمامی این اقدامات هم با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود و در برخی از مواقع هم ممکن است فاصله گذاری اجتماعی به صورت ۶۰ درصدی انجام نشود و کمی آن را تغییر دهیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مرزهای عراق بسته شده و تردد مسافر از این مرزها ممنوع شده است، گفت: در بخش ترانزیت هم اقدامات سخت‌گیرانه‌تری در این حوزه صورت می‌گیرد.

مسافران بین المللی ۹۶ ساعت قبل پرواز تست منفی داشته باشند

آدم نژاد اظهار کرد: مسافران تمامی پروازهای بین‌المللی هم باید ۹۶ ساعت قبل از پرواز تست pcr منفی داشته باشند و در هنگام ورود به ایران هم با هماهنگی وزارت بهداشت از موارد مشکوک مجددا تست pcr گرفته می‌شود.

براساس این گزارش طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور پروازهای انگلیس تا ۲۰ اسفند ماه ممنوع است. همچنین چندی  پیش حریرچی معاون وزیر بهداشت در خصوص ورود مسافران انگلیسی که تست کرونای آنها مثبت بود ابراز ناراحتی  کرده بود و اعلام کرده بود که با وجود آنکه مسافران این پرواز انگلیسی تحصیل کرده بودند اما هیچ کدام از دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند!